شناسه خبر:84678
1403/4/21 13:53:45

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساماندهی تجارت مرزی گفت: در مجلس شورای اسلامی مشکلات کولبران و موضوع ساماندهی تجارت در مرزهای منطقه اورامانات را پیگیری می‌کنم.

رستگار یوسفی در جلسه شورای اداری شهرستان پاوه افزود: مردم منطقه اورامانات با وجود تمام مشکلات همیشه پای این نظام و انقلاب بوده‌اند و این نوع برخورد با کولبران جواب درستی برای همراهی مردم نیست.

اورامانات به منطقه ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی اطلاق می شود و حدود ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کولبری در منطقه اورامانات استان کرمانشاه در مرز نوسود شهرستان پاوه انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: خانواده این کولبران همان کسانی هستند که در زمان دفاع مقدس یک هزار و ۱۰۰ شهید تقدیم این مرز و بوم کردند، سهم کولبر گلوله نیست.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: موضوع کشته شدن کولبران بسیار نگران کننده است و در صحن مجلس این تذکر را به وزیر کشور خواهیم داد.

یوسفی افزود: به طور جدی در مجلس شورای اسلامی پیگیر قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی هستیم.

وی همچنین با تقدیر از زحمات نیروهای انتظامی در تامین امنیت منطقه از آنان خواست که با درایت و سبر و بردباری با کولبران برخورد کنند.

مهمترین مساله در شهرستان مرزی پاوه کولبری است

فرماندار پاوه نیز در ادامه این نشست ضمن عرض تسلیتِ ایام محرم از عموم مردم و مسوولان به جهت حضور در انتخابات اخیر تقدیر و تشکر کرد.

«علیرضا حیدری» ضمن تبریک به دکتر پزشکیان و آرزوی موفقیت و سربلندی برای ایران اسلامی، حضور و وجود علمای دینی و بزرگان منطقه از جمله حاج ماموستا ملاقادر قادری را بسیار ارزنده دانست و افزود: راهنمایی‌ها و نصایح امام‌جمعه پاوه همواره موجبات آرامش را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده فعلی منطقه اورامانات به واسطه‌ خدمات و سِمت‌های قبلی که در شهر پاوه داشته‌اند با مشکلات منطقه و علی‌الخصوص این شهرستان آشنایی دارند به بیان اهم دغدغه‌های مردم پاوه پرداخت.

فرماندار پاوه با اشاره به کمبود اعتبار در بخش‌های مختلفی از جمله مباحث فرهنگی و زیرساختی مهمترین مساله در شهرستان مرزی پاوه را بحث کولبری دانست و افزود: امیدواریم در قانون جدید ساماندهی مرزنشینان و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری) و با پیگیری جناب آقای یوسفی در مجلس شورای اسلامی این مشکل نیز حل گردد.

 

حیدری افزود: در بحث کولبری موضوع معیشت مردم مدنظر است و آیین‌نامه‌ که برای قانون کولبری در دست تدوین است نیاز به همفکری دارد تا نیازمندی‌های واقعی در زمینه‌ معیشت مردم مرزی را تامین کند، از این رو پیشنهاداتی از سوی فرمانداری شهرستان به استانداری و متعاقب آن به وزارت کشور ارسال شد تا در تکمیل آیین‌نامه اجرایی از فرصتی که پیش آمده است بتوانیم معیشت مرزنشینان در حد مطلوب فراهم کنیم.

شناسه خبر 84678