شناسه خبر:84723
1403/4/23 16:38:07

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بخش قابل‌توجهی از آتش‌سوزی در جنگل‌های بخش گواور و دهستان چله از توابع شهرستان گیلان‌غرب مهار شد.

افشین یگانه اظهار کرد: در پی وقوع آتش‌سوزی روز گذشته در منطقه چله و گواور گیلان‌غرب، نیروهای مردمی و مجموعه‌های مردم نهاد، منابع طبیعی، حفاظت محیط‌زیست، جمعیت هلال احمر، سپاه و بسیج با حضور در منطقه، برای مهار آتش‌سوزی تلاش خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: در همین راستا نشست ستاد بحران شهرستان گیلان‌غرب با حضور فرماندار، مدیران منابع طبیعی و محیط زیست و اعضای ستاد مدیریت بحران استان برگزار شد و در ادامه با حضور استاندار کرمانشاه، دستورات لازم برای مهار این آتش سوزی صادر شد.

یگانه گفت: با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور دو فروند بالگرد هلال احمر برای انتقال نیروهای امدادی و عملیات آب پاشی در منطقه مستقر شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: بخش قابل توجهی از آتش‌سوزی در بخش گواور شهرستان گیلان‌غرب مهار شده است و امیدواریم آتش دوباره در این مناطق شعله‌ور نشود و برای اطلاع سریع از این موضوع، منابع طبیعی در منطقه دیده‌بان مستقر کرده است.

وی گفت: عملیات مهار آتش‌سوزی در بخش‌هایی از دهستان چله در بخش مرکزی شهرستان گیلان‌غرب همچنان ادامه دارد ولی به دلیل وزش باد تند در منطقه مهار آتش دشوار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: دو فروند از بالگردهای هوانیروز با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت دفاع به منطقه دالاهو برای مهار آتش سوزی اعزام و نیروها امدادی به منطقه آتش سوزی در جنگل‌های این شهرستان منتقل شدند.

یگانه گفت: به دلیل پوشش انبوه منطقه، مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و دامنه‌ها خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی، دهیاری یا نیروهای امدادی را مطلع کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: موج گرمای شدید منطقه تا دو هفته آینده به پایان می‌رسد و امیدواریم این خطرات هم برطرف شود.

شناسه خبر 84723