شناسه خبر:84871
1403/4/28 15:01:45

استاندار کرمانشاه گفت: دیزل ژنراتورهای ادارات و سازمان‌ها تا یک‌ماه آینده به صورت حداکثری فعال باشند تا تولید برق تکمیلی و کمکی را به منظور حمایت از چرخه تولید و اشتغال در بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان داشته باشیم.

محمدطیب صحرایی استانداری کرمانشاه روز 28 تیرماه در نشست مدیریت مصرف برق استان و پیگیری راهکارها و تدابیر لازم برای تأمین انرژی و حمایت از چرخه تولید و اشتغال در بخش صنعت، معدن و کشاورزی استان که با حضور معاون اقتصادی استانداری، مدیران بخش انرژی، صمت، کشاورزی و جمعی از مدیران حوزه اقتصادی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به گرمای کم‌سابقه این ایام در استان، کشور و منطقه؛ شاهد قطعی برق در کشورهای همسایه و منطقه هستیم.
وی ادامه داد: تلاش وزارت نیرو با بکارگیری تمامی ظرفیت‌های نیروگاه‌ها در شرایط حداکثری بر این است که خاموشی‌های خانگی اعمال نشود.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر مدیریت مصرف در راستای پایداری شبکه و استفاده بهینه از انرژی برق، خاطرنشان کرد: ادارات و سازمان‌ها باید موضوع صرفه‌جویی‌ها را به جدیت رعایت کنند تا با استفاده بهینه از مصرف به صنایع و مجموعه‌های تولیدی کمک و خللی در چرخه اقتصادی استان وارد نشود.
وی با اشاره به مصوبات جلسه در راستای رفع مشکلات قطعی برق در بخش صنعت و کشاورزی و پایداری تولید و کسب و کار استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های تولید برق و دیزل ژنراتورهای ادارات و سازمان‌ها تا یک‌ماه آینده به صورت حداکثری فعال باشند تا تولید برق تکمیلی و کمکی را داشته باشیم.
صحرایی در بیان دیگر مصوبه جلسه، گفت: اداراتی که مصرف بیش از حد اعلام شده، داشته باشند با محدودیت مواجه خواهند شد، البته این محدودیت شامل خدمات‌دهی به مردم نمی‌شود بلکه محدودیت در مصرف سایر موارد در ادارات (استفاده از وسایل سرمایشی) خواهد شد.
گفتنی است، به دلیل گرمای کم‌سابقه در منطقه، فشار سنگینی به شبکه برق کشورهای غرب آسیا وارد شده و شاهد جدول خاموشی در بسیاری از کشورها هستیم. البته در ایران برق خانگی پایدار است و تاکنون خاموشی برنامه‌ریزی شده وجود نداشته است، اما فشار افزایش مصرف برق به بخش صنعت و کشاورزی وارد شده که برای کاهش مشکلات این حوزه هم پیگیری‌ به صورت مستمر ادامه دارد.

شناسه خبر 84871