شناسه خبر:84873
1403/4/28 15:13:56

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه، از اصلاح خط شبکه توزیع آب شهرک‌های الهیه و ژاندارمری و همچنین تعمیر خط انتقال آب چاه شهرک مهدیه در شهر کرمانشاه خبر داد.

رضا داودی،  با اشاره‌ به اصلاح و تعمیر شبکه توزیع آب در برخی محله‌های کرمانشاه، اظهار کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر عبور خط اصلی شبکه توزیع آب از زیر ساختمان درحال ساخت‌ در شهرک الهیه، کوی شهید شاهین‌کیا و شهدای رضوان‌مدنی، بلافاصله مراتب به واحد اجرائیات شهرستان کرمانشاه اعلام شد.
وی افزود:‌ براساس توضیحات مالکین در زمان گود‌برداری، وجود لوله مذکور، مانع از ادامه عملیات شده بود که پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، از مدار خارج کردن ۷۰ متر لوله سایز ۸۰ آزبست و تغییر مسیر آب، در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه تصريح کرد: به همت واحد اجرائیات شهرستان کرمانشاه این عملیات با‌ توجه به شرایط موجود (گود‌برداری ساختمان)، بدون قطعی آب و با رعایت اصول ایمنی به صورت ویژه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با موفقیت اجرایی شد.
وی در ادامه از ۴۲ متر لوله‌گذاری و اصلاح خط ۲۵۰ آزبست در شهرک ژاندارمری، کوی نرگس چهار خبر داد و گفت: باتوجه‌به شکستگی لوله در خط مذکور، بلافاصله اقدامات اولیه جهت رفع مشکل، انجام و پس از بررسی‌های کارشناسانه، خط ۲۵۰ آزبست که حین گود‌برداری (پیمانکار ساختمانی) دچار شکستگی شده بود، جابه‌جا و لوله ۲۵۰ فولادی به طول ۴۲ متر جایگزین شد.
داودی اضافه کرد: عملیات اصلاح این خط نیز با رینگ دو طرف خط و نصب یک دستگاه شیر قطع و وصل ۲۵۰، تحت شرایط سخت‌کاری و در نهایت تغییر مسیر آب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن با موفقیت به اتمام رسید.
وی، ترمیم خط انتقال لوله فولادی ۱۵۰ چاه شهرک مهدیه (دره‌دراز) را هم از دیگر اقدامات آبفا شهرستان کرمانشاه عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به نشتی لوله و هدر‌رفت آب، پس از شناسایی محل شکستگی و اخذ مجوزهای لازم، حفاری به طول ۴متر و عرض ۲متر با عمق ۱.۵متر انجام شد و تعمیر خط انتقال آب که به دلیل فرسودگی دچار حادثه شده بود، در دستور کار قرار گرفت.
داودی خاطرنشان کرد: با وجود موانع متعدد و زمانبر شدن تخلیه آب از لوله، همچنین از مدار خارج شدن این چاه با دبی ۱۲ لیتر در ثانیه که منبع تأمین کننده آب شرب شهرک مهدیه در منطقه ۲ کرمانشاه است، تعمیرات مذکور بدون قطعی آب و با موفقیت به اتمام رسید و از هدر‌رفت مقادیر زیادی آب نیز جلوگیری شد.
مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه در پایان ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه اداره اجرائیات شهرستان کرمانشاه، از مردم درخواست کرد؛ در صورت مشاهده هرگونه حادثه در حوزه آب و فاضلاب با سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ تماس بگیرند تا در اسرع‌وقت نسبت به رفع مشکل، اقدامات لازم انجام شود.

شناسه خبر 84873