شناسه خبر:84880
1403/4/28 18:06:04

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو با بیان اینکه افزایش کیفیت و پایداری آب همدان در دستور کار است، گفت: اگرچه آب همدان بسیار باکیفیت است، اما برای افزایش پایداری و کیفیت بیشتر، اعتباراتی تخصیص داده شده است.

علی حیدری چهارشنبه‌شب در جلسه فوق‌العاده بررسی مشکلات آب همدان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تشخیص متخصصان، اگرچه آب همدان بسیار باکیفیت است، اما برای افزایش پایداری و کیفیت بیشتر، اعتباراتی تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به وفاق بین مسئولان همدان، عنوان کرد: در مدت تنش آبی طی دو سال گذشته همدان، با پیگیری‌های دولت، رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی، وزیر نیرو، استاندار و مسئولان استان، شاهد همدلی و همکاری مثال‌زدنی بودیم.

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو بیان کرد: طرح انتقال آب سد تالوار به شهر همدان با اعتباری نزدیک به دو هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و آب به تصفیه‌خانه شهر همدان منتقل شد، تصفیه‌خانه شیخی‌جان که طبق طرح در این محل احداث شده، به بهره‌برداری رسیده و با تجهیزات جدید و به‌روز به یکی از بهترین تصفیه‌خانه‌های کشور تبدیل می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه براساس پیشنهادات نام تصفیه‌خانه شیخی‌جان به‌نام «شهدای خدمت» تغییر می‌یابد که مراحل پیگیری آن درحال انجام است، گفت: وزیر نیرو در سفر پیشین خود به همدان بر تکمیل این طرح تأکید داشت و امروز نیز پیگیری‌های لازم در جلسه‌ای با استاندار محترم و مدیران مربوطه انجام شد.

وی عنوان کرد: در زمان پیگیری طرح آب‌رسانی به شهر همدان خط بای‌پس 17 کیلومتری در کمتر از 45 روز ساخته شد که این اقدام در نوع و زمان خود بسیار بی‌سابقه بود و اکنون تکمیل اتصالات مخازن آبی در دو زون بین دو ایستگاه مخزن نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر نیرو اظهار کرد: گرفتن مجوز ماده 23 برای دسترسی پایدار به آب در شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و فامنین درحال پیگیری است و با توجه به اهمیت موضوع تلاش می‌شود که این پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند تا مشکلات کم‌آبی در این مناطق نیز برطرف شود.

حیدری ابراز کرد: از تمامی مسئولان، مدیران و مردم شریف همدان که در این مدت با صبوری و همکاری بی‌نظیر خود سبب پیشرفت و بهبود وضعیت آب در استان شده‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

* همدان از بحران عبور کرد/ نصب اوزون‌زنی برای بهبود کیفیت آب

استاندار همدان نیز گفت: دستگاه اوزون‌زنی با 400 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود کیفیت آب همدان خریداری شد و تا دو ماه آینده نصب می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: با اقداماتی که در بحث انتقال آب از سد تالوار انجام شد و مدیریتی که بر منابع داخل استان داشتیم، از بحران عبور کردیم و سد اکباتان امسال با لطف خداوند و بارش نزولات آسمانی سرریز شد.

وی با بیان اینکه در دیگر شهرستان‌های استان نیز از وضعیت پایداری نسبی خوبی برخوردار هستیم، عنوان کرد: برای پایداری آب، منابع پایداری نیاز است که از سال گذشته مکاتبات لازم با وزیر نیرو انجام شده و با حمایت نمایندگان همدان و فامنین و دیگر دستگاه‌ها، این موضوع درحال پیگیری است.

استاندار همدان اعلام کرد: خرید و نصب دستگاه اوزون‌زنی برای بهبود کیفیت آب همدان در سفر اخیر وزیر محترم نیرو مطرح و تأیید شد و بر این اساس 400 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز با دستور وزیر تأمین مالی شد.

قاسمی‌فرزاد افزود: انعقاد قرارداد با شرکت سازنده و پیش‌پرداخت‌ها نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: خط پدافند 17 کیلومتری بسیار کارساز و کارآمد بوده و اقدامات ارزشمند دیگری نیز برای آب‌رسانی پایدار و مطمئن انجام شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه در ایام بحران آب شاهد حضور فعال شخص وزیر و دیگر معاونان وزیر در استان بودیم، ابراز کرد: از حمایت‌ها و تلاش‌های ارزشمند وزیر و معاونان ایشان قدردانی می‌کنیم.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 84880