شناسه خبر:84886
1403/4/28 18:17:51
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

ورزشکاران جوان از پیشکسوتان الگو بگیرند

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: نسل جوان ورزشکار امروزی باید از تجربه گران‌بهای پیشکسوتان در مسیر موفقیت الگو بگیرند.

علی حقیقی روز پنجشنبه در عیادت از «احمد امیرگان» پیشکسوت وزنه‌برداری و پدر شهید امیر امیرگان اظهار کرد: نسل جوان ورزشکار امروزی باید از تجربه گران‌بهای پیشکسوتان در مسیر موفقیت الگو بگیرند؛ پیشکسوتان گنجینه‌های طلایی ورزش همدان هستند و جایگاه والایی نزد ورزشکاران و مسئولان ورزشی دارند.

وی اضافه کرد: پیشکسوتان سرمایه‌های فراموش‌نشدنی رشته‌های ورزشی هستند که باید به جایگاه و شأن آن‌ها ارزش نهاد.

حقیقی با تأکید بر جایگاه و مقام والای پیشکسوتان وزنه‌برداری، برای احمد امیرگان آرزوی بهبودی کامل کرد و گفت: احمد امیرگان از افراد به‌نام در ورزش همدان است که حق بزرگی بر گردن ورزش این استان دارد.

وی ادامه داد: نهادینه کردن سنت پسندیده دلجویی و عیادت از پیشکسوتان با توجه به جایگاه والای آنان، از مهم‌ترین وظایف مدیران است.

رئیس هیئت وزنه‌برداری همدان نیز در این دیدار گفت: پیشکسوتان جایگاه ارزنده نزد هیئت وزنه‌برداری دارند و به تناوب نسبت به تکریم آنان اقدام می‌کنیم.

امیرحسین حسنی افزود: امیرگان یکی از پیشکسوتان ارزنده ورزش کشور به‌شمار می‌رود و سال‌ها برای توسعه و تعالی ورزش وزنه‌برداری استان همدان تلاش کرده است.

وی اضافه کرد: وزنه‌برداری یکی از رشته‌های پُرمدال جهان به‌شمار می‌رود و اکنون در استان همدان درحال رشد است؛ پیشکسوتان کمک شایانی به این ورزش دارند.

احمد امیرگان که سابقه مدیریت ورزش پایگاه نوژه همدان و دبیری هیئت وزنه‌برداری استان همدان را دارد، از ماه‌ها قبل به‌علت بیماری بستری است که خوشبختانه به گفته اطرافیانش وضعیت فعلی وی مساعد است.

احمد امیرگان پدر شهید امیر امیرگان است که در رشته ورزشی جودو فعالیت داشت و در سن 16 سالگی در عملیات بیت‌المقدس به درجه رفیع شهادت نایل آمد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84886