شناسه خبر:84894
1403/4/30 11:36:42

کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: حمله به مراکز حساس در حیفا و بنادر دیگر و تل‌آویو مقدمه کار است و در آینده مراکز حساس دیگری از سوی محور مقاومت مورد حمله قرار می‌گیرد. در واقع تل‌آویو دیگر شهر امنی برای صهیونیست‌ها نخواهد بود.

انصارالله یمن در حمله بی‌سابقه بامداد روز جمعه، ساختمانی را در چند 10 متری ساختمان سفارت آمریکا در شهر تل‌آویو مورد هدف قرار داد.

«یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله با نفوذ از طریق دریا و با پهپاد رادارگریز جدید «یافا» انجام شد. سریع از تداوم این حملات به عمق اراضی اشغالی و به بانک اهداف رژیم اشغالگر تا زمان تداوم حمله اشغالگران به غزه خبر داد. مقامات ارتش اشغالگر نیز این حمله را تایید کردند.

در جریان این حمله که به ساختمانی در نزدیکی سفارت آمریکا در تل‌آویو انجام شده، دست‌کم یک نفر کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند، صدای انفجار به حدی بوده که تا شعاع 40 کیلومتری شنیده شده است.

مقامات ارتش اشغالگر در واکنش اولیه به این حمله مدعی شدند که پهپاد نفوذی را شناسایی کرده‌اند اما به دلیل خطای انسانی قادر به منهدم کردن آن پیش از اصابت به هدف نشده‌اند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی تندرو رژیم اشغالگر نیز در واکنش به این حمله گفت: امنیت را در اسرائیل از دست داده‌ایم و شرایط از خطوط قرمز عبور کرده است.

این نخستین بار در بیش از 9 ماه گذشته و از زمان آغاز جنگ در غزه است که حمله‌ای چنین پیچیده و دقیق با استفاده از پهپاد از سوی یمن به شهر تل‌آویو انجام می‌شود که در آن تلفات انسانی به رژیم اشغالگر تحمیل شده است.

مقاومت اسلامی عراق نیز اعلام کرد بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر حملات رژیم صهیونیستی یک هدف نظامی را در شهر حیفا با موشک کروز پیشرفته «الارقب» مورد حمله قرار داده است.

«حسن هانی‌زاده» درباره حمله پهپادی یمن به تل‌آویو گفت: اقدام اخیر انصارالله به تل‌آویو پیام مهمی از سوی ملت یمن به جامعه جهانی است؛ در فضای کشتاری که رژیم صهیونیستی علیه غزه به ویژه طی 9 ماه گذشته داشت، شاهد سکوت مجامع بین‌المللی بودیم که نشان داد رژیم صهیونیستی از پشتوانه بزرگی در میان این نهادها و مجامع برخوردار است. سکوت آمریکا و اروپایی‌ها نسبت به نسل‌کشی در غزه نیز نشان می‌دهد که قانون جنگل بر روابط بین‌الملل غلبه دارد، از این رو در چنین شرایطی انصارالله یمن با توجه به اینکه از توان نظامی بالا در دریا و زمین برخوردار است با استفاده از پهپاد به تل‌آویو حمله کرد.

وی ادامه داد: حمله انصارالله به تل‌آویو پیام مهمی برای این رژیم و حامیانش در منطقه دارد و با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی سعی دارد جنگ را در منطقه گسترده‌تر کند، این شلیک پیام مهمی برای آنها دارد که اگر در پی تشدید تنش و جنگ در منطقه باشند محور مقاومت ساکت نمی‌نشیند. در عین حال معتقدم این اقدامات انصارالله با این هدف انجام می‌شود که آمریکا و اسرائیل را به سمت پذیرش آتش‌بس سوق دهند.

*حمله یمن به تل‌آویو

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: در 9 ماه گذشته که از شروع جنگ در غزه می‌گذرد، 12 دور گفت‌وگو در دوحه، پاریس و قاهره انجام شد که همه طرح‌ها از سوی اسرائیل برای آتش‌بس موقت و دائم رد شده است و این نشان می‌دهد اسرائیل دنبال نابودی مردم غزه و گسترش جنگ به لبنان است. از این رو محور مقاومت و در این میان انصارالله که از ابتدای جنگ غزه بر موضع خود برای مقابله با کشتی‌های حامل سلاح و کمک به اسرائیل در دریای سرخ ایستادگی کرده است، سعی دارد اسرائیل را تحت فشار قرار دهد و این حمله باید درس بزرگی برای آمریکا و غرب باشد که محور مقاومت تا ابد ساکت نمی‌ماند.

هانی‌زاده با بیان اینکه حملات انصارالله و حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی و مراکز حساس آن طی 2 ماه آینده قطعا گسترش پیدا می‌کند، گفت: هدف قرار دادن مراکزی در تل‌آویو از سوی انصارالله در واقع در چارچوب آن مقوله نظامی انجام شد که بهترین دفاع حمله است. از این رو حمله به مراکز حساس در حیفا و بنادر دیگر و تل‌آویو مقدمه کار است و در آینده مراکز حساس دیگری از سوی محور مقاومت مورد حمله قرار می‌گیرد و تل‌آویو دیگر شهر امنی برای صهیونیست‌ها نخواهد بود.

*تشدید اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی

وی درباره تشدید اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی در پی حملات اخیر اظهار کرد: الان اعتراض‌ها در شهرهای مختلف اراضی اشغالی تشدید شده است، ضمن اینکه اختلافات بین فرماندهان نظامی و کابینه شدت گرفته است و این نشان می‌دهد اسرائیل تاب تحمل حملات سنگین حزب‌الله، حشد الشعبی و انصارالله یمن را ندارد.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 84894