شناسه خبر:84935
1403/4/30 18:08:04

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در راستای تکمیل خدمات درمانی در بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان، امروز دو بخش دندان‌پزشکی و بلوک زایمان طبیعی به روش LDR افتتاح شد.

محمدمهدی مجذوبی در آیین افتتاحیه بخش LDR و بخش دندان‌پزشکی اکباتان بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان ابراز کرد: بخش زایمان طبیعی مرکز درمانی اکباتان با فضاهای تک‌نفره و خصوصی با هدف ارتقای کیفیت خدمات مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، زایمان بی‌درد و ارتقای شاخص‌های کرامت‌محور مادران به‌صورت مامامحور و با حضور متخصص زنان مقیم به بهره‌برداری رسید و در این مرکز زایمان طبیعی ایمن صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه با توجه‌ به سیاست‌های طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش‌های LDR در بیمارستان فوق‌ تخصصی و تخصصی کودکان اکباتان افتتاح شد، عنوان کرد: بخش LDR به مکان‌هایی در زایشگاه‌ها گفته می‌شود که هر مادر هنگام زایمان طبیعی از اتاق خصوصی با امکانات رفاهی و درمانی ضمن حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان مرکز تخصصی مادر و کودک خواهد شد، اذعان کرد: در این بخش‌ها شرایط زایمان فیزیولوژیک و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می‌شود که به زایمان طبیعی مادران کمک می‌کند.

مجذوبی گفت: نخستین زایمان طبیعی به روش LDR و تولد نوزاد در اتاق‌های تک‌نفره مرکز درمانی اکباتان با حضور مامای همراه و متخصص زنان و زایمان مقیم در بیمارستان فوق‌ تخصصی کودکان اکباتان با موفقیت انجام شد.

وی با بیان اینکه هفت اتاق اختصاصی در بیمارستان اکباتان به بخش زایمان اختصاص‌یافته است، عنوان کرد: محور اصلی این بخش زایمان طبیعی بوده و با هدف تشویق به زایمان طبیعی راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن اشاره به راه‌اندازی بخش دندان‌پزشکی در بیمارستان کودکان اکباتان، اظهار کرد: تمام خدمات تخصصی دندان در بخش ارائه می‌شود و با توجه‌ به موقعیت این مرکز، کودکان می‌توانند برای درمان دندان خود به این بخش مراجعه کنند.

مجذوبی از راه‌اندازی درمانگاه اختلالات تکاملی در بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: همچنین در راستای ارائه و تکمیل خدمات جامع، بخش گفتاردرمانی هم در این بیمارستان راه‌اندازی خواهد شد.

* بخش دندان‌پزشکی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان راه‌اندازی شد

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان نیز با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات گسترده‌تر در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان بخش دندان‌پزشکی کودکان نیز در این مرکز درمانی افتتاح شد، عنوان کرد: درحال حاضر این بخش در شیفت صبح فعال بوده و در آینده نزدیک در شیفت‌های عصر و شب هم خدمات ارائه خواهد شد.

غلامرضا کلوندی با بیان اینکه بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی دانشگاه صرف هزینه تجهیز بخش دندان‌پزشکی بیمارستان تخصصی کودکان شده است، ابراز کرد: تمام گروه‌های سنی می‌توانند از این بخش بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این بخش با اولویت ارائه خدمات دندان‌پزشکی به کودکان مورد بهره‌برداری قرار گرفت، عنوان کرد: تمام خدمات تخصصی در سطوح مختلف دندان‌پزشکی در این بخش ارائه می‌شود.

کلوندی ضمن اشاره به راه‌انداری بخش زایمان ال‌دی‌آر در بیمارستان، گفت: بالغ‌بر 100 میلیارد ریال برای تجهیز این بخش هزینه شده و تمام خدمات درمانی با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

شناسه خبر 84935