شناسه خبر:84953
1403/4/31 14:42:23

آیین بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الماس غرب روز یکشنبه با حضور استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استان در سنندج افتتاح شد.

آیین بهره‌برداری از مجتمع گردشگری الماس غرب روز یکشنبه با حضور استاندار کردستان و جمع دیگری از مسئولان استان در سنندج افتتاح شد.

استاندار کردستان در آیین افتتاح این مجتمع گردشگری اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های دارای طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری است که در طول سال مورد توجه مسافران و گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد.

اسماعیل زارعی کوشا با بیان اینکه امکانات و زیرساخت‌های گردشگری استان پاسخگوی نیاز گردشگران در ایام اوج سفر نیست، افزود: توسعه و تقویت مراکز اقامتی و گردشگری در کردستان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی مجتمع گردشگری الماس غرب را ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان عنوان کرد و گفت: از سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه حمایت می‌شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: کردستان در سه سال گذشته به یکی از کانون‌های اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات تبدیل شده است و این ظرفیت نیز یکی از داشته‌های این استان در راستای سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری است. 

وی یادآور شد: امسال به دلیل گرمای بی‌سابقه، پیش‌بینی می‌شود زائران بسیار زیادی مرز استان کردستان را برای مشرف‌شدن به عتبات‌ عالیات انتخاب کنند و امیدواریم که با فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب میزبان خوبی برای آنان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم گفت: سال‌ گذشته فضای بسیار خوبی برای خدمات‌دهی به مهمانان و گردشگران ایجاد شد به‌طوری که در ایام نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ٢٠ درصدی اقامت گردشگران در استان بودیم.

منصور مهرزاد اظهار کرد: این مجتمع گردشگری مجموعه‌ای کامل و بی‌نظیر در سطح استان بوده که در فضایی به مساحت هشت هزار و ٨٠٠ مترمربع با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریال در محور پروژه گردشگری قشلاق-گریزه سنندج احداث شده است.

 

وی یادآور شد: مجتمع گردشگری، رفاهی و اقامتی الماس غرب دارای بخش‌هایی از جمله هتل، استخر، رستوران جنگلی، رستوران روف گاردن، فروشگاه، سالن بیلیارد، سالن تیراندازی، شهربازی وگیم نت است که با بهره‌برداری از آن برای ١٠٠ نفر به ‌صورت مستقیم شغل ایجاد شد.

شناسه خبر 84953