شناسه خبر:84956
1403/4/31 14:45:39

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲۸ مرکز غیرمجاز پزشکی سال گذشته در جریان بازدیدهای اداره نظارت بر درمان این معاونت، در استان پلمپ شد.

 اسعد فتحی پور روز یکشنبه  اظهار کرد: پرونده‌ این تعداد مرکز پزشکی غیرمجاز به مراجع ذیصلاح ارجاع شد؛ ضمن اینکه عمده این مراکز در حوزه‌های دندانپزشکی و پوست و زیبایی فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به ارجاع تعداد ۱۰۵ مورد از تخلفات حوزه پزشکی به مراجع قضایی، افزود: تعداد ۲۶ مورد از این تخلفات مربوط به مراکز دارای مجوز بود که به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: سال گذشته با تلاش‌های کارشناسان این معاونت به همراه ناظرین درمان شبکه های بهداشت شهرستان‌های استان، هزار و ۵۹۱ بازدید از مراکز درمانی دولتی و خصوصی سطح استان ثبت شد.

فتحی پور حفظ حقوق بیماران را خط قرمز دانشگاه اعلام کرد و گفت: ۸۶ مورد تخلف مربوط به اخذ تعرفه‌های غیرمجاز و اضافه دریافتی از بیماران نیز کشف و به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی یادآور شد: این بازدیدها شامل ۹۲ بازدید از بیمارستان های دولتی و خصوصی، ۱۲۳ بازدید از مراکز تشخیصی و درمانی (مراکزی از قبیل جراحی محدود و سرپایی، تصویربرداری پزشکی، طب کار، ناباروری و شیمی‌درمانی) و ۱۰۷ مورد بازدید از درمانگاه های خصوصی و عمومی بوده است.

وی ادامه داد: پارسال ۱۸۶ مورد بازدید از مؤسسات پزشکی (از قبیل فیزیوتراپی، ساخت و فروش عینک طبی، رادیولوژی و سونوگرافی و پروتزهای دندانی)، ۲۰۳ مورد بازدید از دفاتر کار (از قبیل بینایی سنجی، تغذیه، شنوایی سنجی، مامایی، گفتاردرمانی، کاردرمانی و بهدار تجربی دندان)، ۷۱۷ مورد بازدید از مطب های پزشکی(مطب های پزشکان و دندانپزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصصی)، ۹۶ مورد بازدید از مراکز درمان سوء مصرف مواد و ۶۷ بازدید از مراکز غیرمجاز نیز انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: از دیگر اقدامات این معاونت در سال قبل، بررسی ۲۴۱ پرونده تخلفات، صدور ۲ فقره اخطار ماده ۳۳ برای بیمارستان های متخلف و برخورد با دخالت‌های غیرمجاز آرایشگاه های بانوان در امور پزشکی بود.

 
 

شناسه خبر 84956