شناسه خبر:84969
1403/4/31 15:08:36

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین از پرداخت ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تا کنون به متقاضیان در این شهرستان مرزی خبر داد.

مراد باباخانی روزیکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات به ۲۰ طرح شامل ۱۷ طرح کشاورزی از قبیل پرورش مرغ گوشتی، پرورش گوسفند، زنبورداری، پرورش قارچ و گلیم بافی و سه طرح میراث فرهنگی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در مجموع امسال یک هزار و ۹۳۰ میلیون ریال تسهیلات برای طرح های مشاغل خانگی به ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه اختصاص یافته که هر شهرستانی با معرفی طرح می‌تواند از این تسهیلات برخوردار شود و سهم به خصوصی برای هیچ یک از شهرستان های استان مشخص نشده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در ادامه سقف تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان در سال جاری را ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر بیان کرد که از این میزان با توجه به جمعیت، سهم تعهد اشتغال قصرشیرین ۴۹۰ شغل توسط ۱۷ دستگاه اجرایی است که ۲۴۹ مورد آن ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

باباخانی با بیان اینکه از مجموع تعهد اشتغال دستگاه‌های قصرشیرین تا کنون ۵۱ درصد محقق شده است، اظهار کرد: بیشترین میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی این شهرستان مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران و پس از آن اداره های میراث فرهنگی، استاندارد و فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 

وی بر تلاش و همراهی دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل برای تحقق اشتغال ایجادی و برخورداری شهرستان از تسهیلات مشاغل‌خانگی تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث بازگشت مردم و جلوگیری از مهاجرت افراد از این منطقه می شود از این رو همه متولیان باید تلاش کنند تا زمینه اشتغال و به کارگیری افراد جویای کار در منطقه فراهم شود.

شناسه خبر 84969