شناسه خبر:84971
1403/4/31 14:06:05
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان خبر داد:

رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر 7 سال

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و براساس تصویب نامه هیئت محترم وزیران، خدمات تشخیصی و درمانی کودکان زیر هفت سال رایگان شد.

فریبرز نیاستی گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کلیه خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال (به‌استثنای داروی سرپایی) در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اهمیت سلامتی کودکان به‌ویژه در هفت سال نخست زندگی، اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های انسان در هفت سال نخست زندگی او ایجاد می‌شود که اگر این بیماری‌ها در همان سنین کودکی پیشگیری، کنترل و درمان شوند، فرد در سنین بزرگ‌سالی دیگر درگیر درمان آن‌ها با صرف هزینه‌های بسیار زیاد نخواهد شد؛ بنابراین رایگان شدن خدمات پزشکی برای کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی یک سرمایه‌گذاری در راستای سلامت کشور و اقدامی شایسته در مدیریت اقتصاد سلامت جامعه است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: قوانین مربوطه در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران و همچنین در سیستم مدیریت اطلاعات بیمارستانی (HIS ) مراکز درمانی پیاده‌سازی شده است.

نیاستی افزود: سازمان بیمه سلامت مکلف است 100 درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و سرپایی فوریت‌های پزشکی (اورژانس) شامل معاینه (ویزیت)، آزمایشگاه، تصویربرداری و توانبخشی و همچنین خدمات بستری و بستری فوریت‌های پزشکی (اورژانس) را در هنگام مراجعه کودکان زیر هفت سال به مراکز درمانی دولتی دانشگاهی پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند، ابراز کرد: براساس آمارهای سامانه تحلیل اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، درحال حاضر 89 هزار و 426 کودک زیر هفت سال در استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت بوده که از این تعداد 20 هزار و 293 نفر کودکان زیر دو سال و شیرخوار هستند.

شناسه خبر 84971