شناسه خبر:84983
1403/4/31 18:09:03

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته و مکاتبات انجام‌شده، یک رام قطار پنج‌ستاره برای پیوستن به ناوگان ریلی همدان درنظر گرفته شده است و به‌زودی راه‌آهن غرب کشور به این نوع قطار مجهز می‌شود.

سیدسعید ابراهیم‌نژاد روز یکشنبه اظهار کرد: درخواست تأمین یک رام قطار پنج‌ستاره به ناوگان ریلی همدان از مدت‌ها پیش به شرکت راه‌آهن کشور داده شده بود و اینک دستور تأمین این قطار صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد واگن‌ها و ظرفیت این قطار هنوز مشخص نشده است، افزود: این قطار در مسیر همدان- تهران- مشهد مقدس تردد خواهد کرد و مسافران می‌توانند از امکانات این نوع قطار بهره‌مند شوند.

ابراهیم‌نژاد با اشاره به اینکه خدمات قطارها نیز همچون هتل‌ها با تعداد ستاره دسته‌بندی می‌شوند، تصریح کرد: قطار پنج‌ستاره بهترین نوع قطار در ناوگان ریلی کشور است و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به قطارهای چهار و سه ستاره دارد. در ایران نیز تعدادی قطار پنج‌ستاره در مسیرهای مختلف همچون تهران- مشهد فعالیت دارند. این قطارها ازنظر کیفیت خدمات ویژه ارائه می‌دهند؛ ازهمین‌رو برای خرید بلیت قطار پنج‌ستاره باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود از ابتدای مردادماه حرکت قطار مسیر همدان- مشهد یک روز در میان شود، ادامه داد: بنا بر تصمیم شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار بود یکی از قطارهای مسیر همدان- مشهد حذف شود، اما با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط مسئولان استانی، این حذف صورت نگرفت و همچنان سفر قطارهای مسیر همدان- مشهد هرروز انجام می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: برنامه قطار مسیر دوسویه همدان- مشهد به‌گونه‌ای است که هرروز یک قطار با ظرفیت 400 مسافر از همدان به سمت مشهد و یک قطار نیز با همین ظرفیت از مشهد به سمت همدان حرکت می‌کند.

وی اظهار کرد: استقبال از قطار دوسویه همدان- مشهد بسیار چشمگیر است؛ به‌گونه‌ای که گنجایش افزایش تعداد ظرفیت قطارها در این مسیر تا سه برابر نیز وجود دارد.

ابراهیم‌نژاد خاطرنشان کرد: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با افزایش یا کاهش تعداد قطارها در مسیر همدان- مشهد و همدان- تهران، در پایتخت تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استان همدان با داشتن دو خط آهن مجزا به‌عنوان شاه‌راه‌ ریلی غرب کشور به حساب می‌آید.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 84983