شناسه خبر:84993
1403/4/31 18:24:38
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان:

پارک آبی همدان در ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اختصاص 9 هزار متر مربع زمین برای ساخت پارک آبی در همدان، گفت: پروژه پارک آبی همدان ماه آینده کلنگ‌زنی خواهد شد.

حمید بادامی‌نجات با بیان اینکه همدانی‌ها گاهی برای تفریحات کوچک ازجمله تفریحات آبی باید به استان‌های دیگر سفر کنند، اظهار کرد: به‌دلیل نبود فضاهای تفریحی در همدان، بسیاری از شهروندان همدانی به شهرهای اطراف می‌روند که در این راستا شورای اسلامی شهر تصمیم گرفت فضای مناسبی را برای احداث پارک آبی اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: زمین 9 هزار متری در نزدیکی پارک پردیسان کوی خضر برای احداث پارک آبی اختصاص داده شده که به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه زمین با پیش‌پرداخت 50 درصد و در دو قسط 25 درصدی طی یک‌سال به سرمایه‌گذار پارک آبی تحویل داده می‌شود، یادآور شد: مقرر شده سرمایه‌گذار 35 میلیارد تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت به شهرداری همدان پرداخت کند و مابقی در دو قسط 17.5 میلیارد تومانی پرداخت خواهد شد.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه پروژه پارک آبی همدان ظرف سه سال بعد از کلنگ‌زنی باید تحویل داده شود، گفت: پیش‌نویس پروانه این پروژه توسط شهرداری صادر شده و درواقع زمین با پروانه به سرمایه‌گذار تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حجم سرمایه‌گذاری پارک آبی 300 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای شهر همدان ایجاد تفریحات آبی بوده که با راه‌اندازی و افتتاح این پروژه علاوه‌بر استفاده شهروندان، شاهد استقبال گردشگران نیز خواهیم بود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر همدان درباره پارک فرامنطقه‌ای اکباتان نیز افزود: پارک فرامنطقه‌ای یک پروژه بزرگی است که در دوره قبل اجرایی شده و اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است؛ به‌طوری که درحال حاضر بخشی از کاربری‌ها ازجمله آلاچیق، سرویس بهداشتی و نمازخانه احداث شده است.

بادامی‌نجات با تأکید براینکه 20 کاربری برای پارک جنگلی اکباتان تعریف شده است، ادامه داد: 20 کاربری ازجمله رستوران، شهربازی، هتل، مجموعه‌های اقامتی و غیره در این پارک تعریف شده است و تا پایان امسال سرمایه‌گذاران هریک از کاربری‌ها انتخاب خواهد شد تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84993