شناسه خبر:85010
1403/5/1 13:12:25
در تداوم اعمال سیاست‌های غیر قیمتی وزارت نفت انجام شد؛

اجرای طرح سوخت‌گیری در مسیر برای ناوگان 50 تُن در منطقه همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران و با هدف تخصیص عادلانه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل و جلوگیری از انحراف مصرف و پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی که به چالش ناترازی تولید و مصرف دامن می‌زد، اجرای سیاست‌های غیر قیمتی کنترل مصرف سوخت وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: این تدابیر که پیش‌تر تحت عنوان طرح پیمایش مسیر به اجرا درآمده بود، به‌دلیل صدور بارنامه‌های صوری از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل فاقد اثربخشی مورد انتظار بود.

وی افزود: در همین راستا طرح جدید مختصات مسیر از مبدأ تا مقصد منطبق با اسناد برخط حمل‌ونقل تعیین شده و فقط جایگاه‌های مجاز مستقر در این مسیر قادر به تحویل سوخت به ناوگان هدف هستند و درصورت انحراف از مسیر تعریف‌شده، امکان سوخت‌گیری برای کامیون وجود ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای هفته نخست مردادماه 1403 طرح سوخت‌رسانی در مسیر به ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای با نظارت و پایش تردد کامیون‌ها از مبدأ تا مقصد تحویل بار، ویژه ناوگان 50 تُن، در استان همدان آغاز شده است.

روستایی خاطرنشان کرد: همکاری نزدیک دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ازجمله سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت، وزارت کشور و بهره‌گیری از فناوری‌های روز، نقش اساسی در حُسن اجرای طرح خواهند داشت.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یادآور شد: نظارت و کنترل عرضه فرآورده استراتژیک نفتگاز با برگزاری جلسات متعدد هم‌اندیشی و اندیشیدن تدابیر مدیریتی و حضور میدانی تیم‌های نظارتی منطقه به‌صورت شبانه روزی انجام می‌شود و برای سوءاستفاده‌کنندگان این بخش در کمیته تخلفات منطقه پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پایش نقطه‌ای از مبدأ بارگیری تا مقصد تحویل کالا سازوکاری دقیق، حساب‌شده و عادلانه است، ابراز امیدواری کرد: اجرای کامل طرح سوخت‌گیری در مسیر براساس بارنامه برخط از قاچاق مقادیر کلان سوخت جلوگیری کرده و با اجرای نخستین مرحله از این طرح، امید به تحقق امر و کوتاه شدن دست قاچاقچیان سوخت در آینده نزدیک به‌شدت تقویت شده است.

شناسه خبر 85010