شناسه خبر:85082
1403/5/2 16:34:15

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب همدان از پساب‌های تولیدشده با ملاحظات زیست‌محیطی به‌عنوان منبعی مناسب جهت تأمین آب کارخانه‌ها نام برد و گفت: صنایع استان امکان استفاده بیش از 30 میلیون متر مکعب پساب در سال را دارند.

فرهاد بختیاری‌فر روز سه‌شنبه از پساب‌های تولیدشده با ملاحظات زیست‌محیطی به‌عنوان منبعی مناسب جهت تأمین آب کارخانه‌ها نام برد و ابراز کرد: صنایع استان امکان استفاده بیش از 30 میلیون متر مکعب پساب در سال را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سالانه حدود 35 میلیون متر مکعب پساب در استان تولید می‌شود، اظهار کرد: پساب تولیدشده در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب همدان مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

وی ادامه داد: درحال حاضر شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستاهای ارزانفود و سیمین از تأسیسات جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند و استانداردهای پساب تولیدشده در تصفیه‌خانه‌های استان همدان مناسب برای مصارف کشاورزی و صنعتی است.

وی با اشاره به مصارف پساب تولیدشده در استان، مطرح کرد: فقط پساب تولیدشده در تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان برای صنایعی اعم از نیروگاه شهیدمفتح، پتروشیمی هگمتانه و شهرک‌ صنعتی ویان استفاده می‌شود و در بقیه تصفیه‌خانه‌ها پساب تولیدی به منابع پذیرنده انتقال می‌یابد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه با مشترک‌های صنعتی برای فروش پساب رایزنی‌هایی شده که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد، توضیح داد: استفاده از پساب برای صنایع مقرون‌به‌صرفه است، اما مشکلاتی ازنظر پرداخت هزینه‌ها توسط صنایع به شرکت آب و فاضلاب وجود دارد.

وی اظهار کرد: درحال حاضر همه شهرهای استان همدان و 827 روستای این استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند و به شبکه یکپارچه و سراسری توزیع آب آشامیدنی این استان متصل شده‌اند.

یک‌هزار و 610 کیلومتر شبکه توزیع و 75 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب شهری و 40 کیلومتر شبکه توزیع و 10 کیلومتر خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85082