شناسه خبر:85083
1403/5/2 16:38:57

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: در دیدار با وزیر راه و شهرسازی، وی قول مساعد داد تصویب اَبَرپروژه 515 هکتاری نهضت ملی مسکن ملایر در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران سرعت یابد.

«سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه اظهار کرد: در دیداری که روز دوشنبه با همراهی نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی و زیرساختی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها، طرح نهضت ملی مسکن ملایر بود که تسریع در تصویب طرح ابرپروژه 515 هکتاری نهضت ملی مسکن ملایر در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران مورد بررسی و تأکید قرار گرفت و وزیر راه و شهرسازی قول مساعدت و پیگیری ویژه را داد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: اَبَرپروژه نهضت ملی مسکن ملایر با سرعت قابل قبولی در دست اجرا است و از پروژه‌های شاخص مسکن استان همدان و وزارت راه و شهرسازی بوده که در فاز نخست وسعت نهضت ملی مسکن ملایر 515 هکتار تعیین و برای 14 هزار و 500 واحد مسکونی درنظر گرفته شده است.

اسماعیلی ادامه داد: ملایر تنها شهرستانی است که بحث واگذاری ویلایی اراضی نهضت ملی مسکن برای آن مطرح شده و تاکنون تمام مصوباتی که گرفته شده، بر این اساس بوده است.

وی گفت: تنها مصوبه‌ای که نیاز داریم، مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است که وزیر راه و شهرسازی در این دیدار قول مساعدت و پیگیری داد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که مورد بررسی قرار گرفت، پروژه محور ارتباطی ملایر- آورزمان- نهاوند بود که وزیر راه و شهرسازی دستور پرداخت یک‌هزار میلیارد ریال اوراق را صادر کرد.

اسماعیلی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی همچنین با توجه به اهمیت پروژه راه‌آهن غرب کشور و تکمیل پروژه راه‌آهن همدان به ملایر، دستور داد یک‌هزار میلیارد ریال به‌صورت اوراق پرداخت شود.

وی گفت: در راستای احداث، توسعه، مرمت و ایمن‌سازی جاده‌های روستایی شهرستان ملایر، طبق دستور وزیر راه و شهرسازی، یک‌هزار تُن قیر پرداخت خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر رفع نواقص ایستگاه راه‌آهن ملایر و دستور وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص قیر مورد نیاز جهت اجرای روکش محور ملایر- توره و همچنین روشنایی مسیر ملایر به توره را از دیگر موضوعات مورد بررسی در این دیدار عنوان کرد.

روز دوشنبه حجت‌الاسلام «احد آزادیخواه» و «احمد آریایی‌نژاد» نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به همراه «سلمان اسماعیلی» فرماندار ویژه ملایر با «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفت‌وگو کردند که این دیدار بیش از 6 مصوبه مهم در حوزه عمرانی و زیرساختی به همراه داشت؛ درخواست اعتبار برای پروژه‌های مطرح‌شده به صورت مکتوب ارائه شد و وزیر راه و شهرسازی نیز دستور پرداخت اعتبارات و همچنین در اولویت قرار گرفتن این پروژه‌ها را صادر کرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85083