شناسه خبر:85086
1403/5/2 17:05:15
مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی:

باید در عرصه آموزش قرآن، طرح‌های جدیدی را اجرا کنیم

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری دوره مربی‌گری ویژه قرآن‌آموزان در سطح کشور و حوزه بین‌الملل، ادامه داد: باید در عرصه آموزش قرآن، طرح‌های جدیدی را طراحی و اجرا کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که جامعه قرآنی و افراد کمتر توانمند در عرصه مالی، از حمایت‌های آستان قدس رضوی بهره‌مند و دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان برای برخی افراد برگزار شود تا بتوانیم بهترین خدمات را با کمترین هزینه برای مردم قرآن‌دوست ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان در راستای تکریم زائران و مجاوران حضرت ثامن‌الحجج (ع) و تأکید تولیت آستان قدس رضوی بر ارتباط مستقیم مدیران آستان قدس رضوی با مردم، با حضور در سامانه ملی پاسخگویی 138، به‌صورت مستقیم به تماس‌های زائران و مجاوران آستان قدس رضوی پاسخ داد.

در این برنامه که حدود یک‌ساعت به طول انجامید، حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان به سؤالات مخاطبان و زائران درخصوص مسائل مختلف مربوط به طرح‌های قرآنی آستان قدس رضوی در سطح ملی و بین‌المللی پاسخ داد و برای رفع مشکلات و چالش‌های مطرح‌شده، دستورات لازم را صادر کرد.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی ضمن تشکر از خدمات مدیریت ارتباطات و اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی در برقراری این ارتباط تلفنی، گفت: حضور در سامانه ملی 138 فرصت مناسبی برای ارتباط مستقیم با زائران و مجاوران و پاسخگویی به سؤالات، طرح دغدغه‌ها و پیشنهادها آنان و آشنایی با مسائل و مشکلات مربوط به اجرای طرح‌های مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی بود.

میریان با تأکید بر اینکه بیشتر مخاطبان و زائران با اقدامات مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی آشنا بوده و مخاطب حرفه‌ای این مرکز قرآنی بودند، تأکید کرد: در این بازه زمانی یک‌ساعته تعداد زیادی از مخاطبان موفق به برقراری ارتباط نشدند که باید این حضور در سامانه ملی پاسخگویی آستان قدس رضوی به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم به نحو احسن پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم.

وی افزود: خوشبختانه مخاطبان از عملکرد این مرکز قرآنی رضایت داشتند و ما توانسته‌ایم پاسخگوی بخش عمده‌ای از نیازهای مخاطبان باشیم.

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی از توسعه طرح‌های قرآنی این مرکز در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، رشته‌های جدیدی به طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» افزوده خواهد شد و دامنه مخاطبان این طرح به‌خصوص در رده سنی کودک و نوجوان نیز افزایش می‌یابد؛ همچنین این طرح به زبان عربی با عنوان «انی احب القرآن» برگزار خواهد شد.

میریان با اشاره به برگزاری دوره مربی‌گری ویژه قرآن‌آموزان در سطح کشور و حوزه بین‌الملل ادامه داد: باید در عرصه آموزش قرآن، طرح‌های جدیدی را طراحی و اجرا کنیم و زمینه‌ای فراهم شود که جامعه قرآنی و افراد کمتر توانمند در عرصه مالی، از حمایت‌های آستان قدس رضوی بهره‌مند و دوره‌های آموزشی به‌صورت رایگان برای برخی افراد برگزار شود تا بتوانیم بهترین خدمات را با کمترین هزینه برای مردم قرآن‌دوست ارائه دهیم.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 85086