شناسه خبر:85090
1403/5/2 17:30:40
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

صدور 167 اخطاریه برای تغییر کاربری غیر مجاز در همدان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: برای 167 تغییر کاربری غیر مجاز به مساحت 18 هزار و 100 متر مربع در استان از ابتدای سال تاکنون اخطاریه‌ صادر شده است.

فرهنگ زمانی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: برای 167 تغییر کاربری غیر مجاز به مساحت 18 هزار و 100 متر مربع در استان از ابتدای سال تاکنون اخطاریه‌ صادر شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 861 مورد تغییر کاربری غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در استان شناسایی شده است، افزود: تغییرات شناسایی‌شده بدون مجوز مبتنی بر تصاویر ماهواره خیام نیز 45 مورد بوده است.

وی ادامه داد: 42 مورد احکام قلع‌وقمع نیز به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع در استان اجرا شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

زمانی با تأکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است، اضافه کرد: این مهم جز با فعالیت گسترده گشت‌های 131 و همکاری مردم، امکان‌پذیر نیست.

وی تأکید کرد: بی‌توجهی به روند تغییرات کاربری اراضی کشاورزی ممکن است به مسائل متعدد زیست‌‌محیطی مانند تهدیدهای ناشی از تغییرات آب‌‌وهوایی، جنگل‌زدایی، بیابان‌زایی و از دست دادن تنوع زیستی منجر شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به حساسیت فصل تابستان در این حوزه، تأکید کرد: در این ایام سودجویان اقدام به قطعه‌بندی و تغییر کاربری می‌کنند، از همین رو مردم باید هوشیارانه عمل کنند و به دام این افراد گرفتار نشوند.

وی یادآور شد: سامانه ارتباط مردمی حفاظت از اراضی کشاورزی 131 آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه ساخت‌وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی است.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 85090