شناسه خبر:85117
1403/5/3 11:32:01

حملات زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری در سایه حملات وحشیانه نظامیان اشغالگر از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

همزمان با تداوم حملات زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اوضاع کرانه باختری نیز در سایه حملات هر روزه نظامیان صهیونیست به این منطقه به شدت ملتهب شده است.

**خانه‌های فلسطینی‌ها در جنوب غزه با خاک یکسان شد

به گزارش شبکه المیادین، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شمال شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند. این جنگنده‌ها 2 نوبت اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند. محله تل الهوی واقع در جنوب غرب شهر غزه نیز بمباران شد.

در جریان هدف قرار گرفتن خانه‌های مسکونی در منطقه الجرن واقع در جبالیا در شمال غزه چندین فلسطینی بی گناه به شهادت رسیده و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته چندین نوبت منطقه السطر واقع در خان یونس را بمباران کردند.

علاوه بر حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه، توپخانه این رژیم نیز شرق شهر خان یونس را زیر آتش گرفت. خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که نظامیان صهیونیست خانه‌های مسکونی در شرق شهر خان یونس در جنوب غزه را با خاک یکسان کردند.

**صهیونیست‌ها یک جوان فلسطینی را به تانک بستند

از سوی دیگر حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری باعث شهادت و زخمی شدن چند فلسطینی و منفجر شدن خانه یک شهید شد.

به گزارش شبکه المیادین، گزارش‌های رسانه‌ای از شهادت یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در اردوگاه قلندیا حکایت دارد.

نظامیان صهیونیست بعد از حمله به اردوگاه قلندیا منزل شهید فلسطینی به نام محمد مناصره را منفجر کردند. در جریان این حمله یک کودک فلسطینی و سه تن دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

این عناصر اشغالگر بعد از حمله به طولکرم از یک جوان فلسطینی به عنوان سپر انسانی استفاده کردند به طوری که او را به جلوی تانک خود در منطقه عزبه الجراد بستند. نظامیان صهیونیست ورودی‌های شهر قلندیا واقع در قدس اشغالی را نیز بستند.

در همین راستا نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری برای متوقف کردن متجاوزان صهیونیست وارد عمل شدند. گردان‌های شهدا الاقصی اعلام کردند، رزمندگان فلسطینی وارد نبرد سنگینی با اشغالگران صهیونیست در شهر طولکرم و به صورت مشخص در محور عزبه جراد شدند.

این نیروهای فلسطینی با تیربار، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند. گردان طوباس وابسته به گروهان‌های قدس نیز اعلام کرد که نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی را در شهر طوباس هدف قرار داد.

**حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در «ایلات» اشغالی

از سوی دیگر حملات نیروهای محور مقاومت اسلامی در منطقه علیه مواضع رژیم صهیونیستی برای حمایت از مردم مظلوم غزه همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد ساعاتی قبل یک حمله دیگر علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است.

این نیروها تاکید کردند یک منطقه حیاتی در شمال ام الرشراش واقع در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت اسلامی عراق اعلام کردند این حمله در ایلات اشغالی با استفاده از چند پهپاد انجام شد.

نیروهای مقاومت اسلامی عراق از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بارها مواضع به ویژه بنادر این رژیم را هدف قرار داده‌اند.

**«هر روز که می‌گذرد توان ارتش کمتر می‌شود»

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان بار دیگر به ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت اذعان کردند.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان امروز چهارشنبه اذعان کردند، ارتش رژیم صهیونیستی در حال از دست دادن آمادگی خود در جبهه شمالی است.

در این گزارش آمده است: هر روزی که می‌گذرد توانمندی و آمادگی ارتش در مناطق شمالی کاهش پیدا می‌کند.

رسانه‌های عبری زبان ادامه دادند: توان نیروهای ارتش بعد از گذشت حدود 300 روز از آغاز جنگ در غزه در حال کاهش است. این در حالی است که نیروهای ما همزمان در جبهه شمالی در حال مبارزه هستند و فعالیت‌های نیروهای امنیتی در کرانه باختری نیز افزایش پیدا کرده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند: حزب‌الله لبنان طی هفته اخیر دست کم 16 بار شهرک‌هایی را هدف قرار داده که تخلیه نشده‌اند. این شهرک‌ها در پنج کیلومتری نوار مرزی قرار دارند.


منبع: خبرگزاری مهر

شناسه خبر 85117