شناسه خبر:85133
1403/5/3 14:26:44

مانور مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی اطراف روستای حسین‌آباد عاشوری شهرستان بهار در راستای آمادگی همه‌جانبه و ارتقای سطح آگاهی نیروهای انسانی، امدادی و خدمات‌رسان در مواجهه با بحران‌ احتمالی با محوریت ارگان‌های کمیته بحران شهرستان، انجام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار گفت: مانور مدیریت بحران و آتش‌سوزی در اراضی اطراف روستای حسین‌آباد عاشوری شهرستان بهار در راستای آمادگی همه‌جانبه و ارتقای سطح آگاهی نیروهای انسانی، امدادی و خدمات‌رسان در مواجهه با بحران‌ احتمالی با محوریت ارگان‌های کمیته بحران شهرستان، انجام شد.

مهدی محمدی از حریق بیش از 21 هکتار از عرصه منابع ملی این شهرستان در تیرماه امسال خبر داد و افزود: در تیرماه امسال در عرصه منابع طبیعی این شهرستان تاکنون چهار فقره آتش‌سوزی به میزان 21.6 هکتار اتفاق افتاده که به محض گزارش بلافاصله نسبت به اطفای آن اقدام و از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری در عرصه ملی این شهرستان با مشارکت مردم 78 کیلومتر آتش براحداث شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهار از وجود 14 نقطه و منطقه بحرانی حریق در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به بارش‌های خوب امسال میزان پوشش گیاهان به‌ویژه گیاهان یک‌ساله در سطح اراضی ملی بسیار زیاد بوده و در این رابطه با توجه به فصل گرما و احتمال هرگونه حریق، مراقبت دوچندان و اندیشیدن تمهیدات لازم برای پیشگیری از موارد حریق احتمالی، ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به مانور برگزارشده امروز در اراضی ملی حسین‌آباد عاشوری این شهرستان، خاطرنشان کرد: این مانورها در راستای ایجاد هماهنگی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران برای ارتقای عملکرد در این‌گونه حوادث انجام شد.

محمدی تصریح کرد: در این مانور با حضور به‌موقع، آتش‌سوزی رخ‌داده در کمترین زمان ممکن مهار شد و همچنین تیم‌های کارشناسی نیز نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت مانور اقدام کردند.

شناسه خبر 85133