شناسه خبر:85145
1403/5/3 16:52:11

فرماندار همدان گفت: در فرصت باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی باید پروژه‌های آموزشی دارای پیشرفت بالا به‌سرعت به بهره‌برداری برسند و کم‌کاری هیچ نهادی در حوزه آموزش‌و‌پرورش پذیرفتنی نیست.

مسلم مخفی صبح روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان اظهار کرد: در فرصت باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی باید پروژه‌های آموزشی دارای پیشرفت بالا به سرعت به بهره‌برداری برسند تا پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان باشند و کم‌کاری هیچ نهادی در حوزه آموزش‌وپرورش پذیرفتنی نیست؛ چراکه تعلیم و تربیت از نیازهای فوری و اساسی جامعه است.

* کمبود کلاس درس دغدغه جدی در شهر همدان است

وی با بیان اینکه مسئله کمبود کلاس که دغدغه جدی در سطح شهر همدان است نیازمند اقدام فوری و جهادی بوده، افزود: ورود مسئولانه نوسازی مدارس برای حل مشکل کمبود کلاس، ضروری است.

فرماندار همدان عنوان کرد: گسترش مدارس طرح امین در سطح شهرستان سبب کاهش نگرانی والدین در حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی است، بنابراین از این طرح حمایت می‌شود.

مخفی گفت: مجموعه‌های فرهنگی و اردویی آموزش‌وپرورش نیازمند حمایت و کمک‌های مالی فوری از محل اعتبارات ملی است؛ در غیر این صورت این مجموعه‌ها به مخروبه‌ تبدیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان همدان سال گذشته عملکرد خوبی داشته است، افزود: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بالاترین مبلغ ممکن در سطح استان به این حوزه اختصاص داده شده است.

فرماندار همدان افزود: انتظار است اعتبارات حوزه نوسازی مدارس به‌صورت فوری با دقت و با صرفه و صلاح کارسازی شود؛ ضمن اینکه خبر عدم هزینه‌کرد اعتبارات نوسازی مدارس در موعد قانونی، نگران‌کننده است.

فرماندار همدان همچنین در شورای ترافیک استان همدان بر برخورد قانونی با رانندگان متخلف کورس‌های شبانه و مزاحمان آسایش شهروندان تأکید کرد و گفت: مسئله کورس شبانه و ایجاد مزاحمت‌های صوتی و ترافیکی توسط برخی خودروها مورد اعتراض شهروندان است که در این حوزه راهور و دستگاه قضائی از ظرفیت قانونی برای برخورد لازم با متخلفین استفاده می‌کنند و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

مخفی با اشاره به اثرات قابل توجه کنترل مکانیزه ترافیک و جلوگیری از تخلفات، خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری همدان طی یک‌سال اخیر در نصب دوربین‌های کنترل ترافیک روند بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: از 48 نقطه حادثه‌خیز ترافیکی شهر همدان، 27 نقطه به‌طور صددرصدی اصلاح شده و مابقی نیز در دست اصلاح است.

فرماندار همدان اظهار کرد: اقدامات شرکت توزیع برق همدان در تأمین و اصلاح روشنایی خیابان‌ها و معابر که اثر قابل توجهی در کاهش تصادفات دارد، قابل تقدیر است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 85145