شناسه خبر:85147
1403/5/3 17:05:43

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: 20 هزار جوان همدانی طی دولت سیزدهم در دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج شرکت کردند و مهارت‌های لازم را فرا گرفتند.

علی حقیقی روز چهارشنبه با بیان اینکه 20 هزار جوان همدانی طی دولت سیزدهم در دوره‌های آموزشی قبل و بعد از ازدواج شرکت کردند و مهارت‌های لازم را فرا گرفتند، اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 800 کارگاه مشاوره ازدواج در استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: رشد 128 درصدی صدور مجوز سازمان‌های مردم‌نهاد، رشد 300 درصدی اجرای طرح‌ها با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، رشد 185 درصدی برگزاری کارگاه‌های دانش‌افزایی، برگزاری رویداد‌های ملی همچون نماشو، جامعه‌پرداز و همنا و رشد دو برابری صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی، از دیگر اقدامات انجام‌شده این استان در دولت سیزدهم است.

حقیقی خاطرنشان کرد: اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی، رشد 60 درصدی صدور مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده، برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای ویژه در زمینه اشتغال‌زایی و فرزندآوری و برگزاری جشنواره‌های تجلیل از جوانان برتر در شهرستان‌ها و تجلیل جوانان برتر استان، ازجمله برنامه‌ها و اقداماتی بود که در حوزه جوانان استان طی دو سال گذشته صورت گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم اداره کل ورزش و جوانان استان در دولت سیزدهم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اجرای شعار سال و توجه به مباحث اقتصادی بوده که با ارائه تسهیلات حمایتی تبصره 16 و 18، تسهیلات حمایتی اشتغال‌زایی جوانان، تسهیلات حمایتی اشتغال‌زایی روستایی و برگزاری نمایشگاه عزت و پیشرفت، گام‌های مهمی در این راستا برداشته است.

وی افزود: اداره کل ورزش و جوانان در کنار اقدامات توانست با حمایت استاندار همدان در سال‌های 1402 و 1403 در جشنواره شهیدرجایی، در حوزه روابط عمومی، اوقات فراغت، پژوهش و نوآوری و جوانی جمعیت رتبه‌های برتر کشوری و استانی را به خود اختصاص دهد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85147