شناسه خبر:85163
1403/5/4 12:38:42

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: براساس رویکرد و مصوبه جدید هیئت وزیران، مالیات‌دهندگان مشمول تبصره ماده 100 یا همان مؤدیانی که مالیات خود را سیستمی پرداخت می‌کنند، از این پس می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود در پروژه‌های مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وجیه‌اله ذکوری ابراز کرد: براساس رویکرد و مصوبه جدید هیئت وزیران، مالیات‌دهندگان مشمول تبصره ماده 100 یا همان مؤدیانی که مالیات خود را سیستمی پرداخت می‌کنند، از این پس می‌توانند محل هزینه‌کرد مالیات پرداختی خود در پروژه‌های مختلف عمرانی دولت را تعیین کنند. این بدان معنی است که مؤدیان مالیاتی مشمول تبصره ماده 100 می‌توانند به‌طور مستقیم بر نحوه استفاده از مالیات خود تأثیر بگذارند و می‌توانند نتایج ملموس مشارکت‌های مالیاتی خود را در توسعه پروژه‎‌های زیرساختی کشور که خود تعیین می‌کنند، مشاهده کنند.

ذکوری افزود: رویکرد جدید به مؤدیان مشمول تبصره ماده 100 اجازه می‌دهد پروژه زیرساختی مورد نظر خود را برای حمایت مالی با مالیات پرداختی همان مؤدی انتخاب کنند. این راهبرد جدید در حکمرانی مردم در نظام مالیاتی بوده و امکان تخصیص دقیق منابع مالیاتی مؤدی به پروژه انتخابی وی را فراهم کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان ادامه داد: رویکرد جدید مصرف مالیات در ایران با تعیین مستقیم مردم و مؤدیان مالیات‌پرداز ذیل تبصره ماده 100 اقدامی راهبردی است که هدف آن توانمندسازی و مشارکت مالیات‌دهندگان و افزایش شفافیت، پاسخگویی و اعتماد به نظام مالیاتی است و با دادن حق اظهار نظر به مالیات‌دهندگان در مورد نحوه خرج کردن مالیات، رویکرد جدید برای افزایش انطباق و مشارکت مالیاتی و تقویت احساس مالکیت و مسئولیت در میان مالیات‌دهندگان طراحی شده است.

ذکوری در پایان تصریح کرد: این رویکرد راهبردی جدید برای تعیین مصرف مالیات از سوی خود مالیات‌دهنده، مسیر جدید حکمرانی مردم در نظام مالیاتی است که سبب می‌شود پرداخت مالیات به دست مردم تسهیل شود و مردم با آسودگی بیشتری مالیات خود را پرداخت خواهند کرد.

شناسه خبر 85163