شناسه خبر:85168
1403/5/4 14:13:27

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌وری در صنایع بزرگ و مادرتخصصی اراک در مقایسه با سایر استان‌هایی که صنایع مشابه دارند، پایین است.

«محمد جمالیان» روز پنجشنبه در جمع صنعتگران و مدیران شرکت‌های صنعتی استان مرکزی، افزود: با وجود استقرار صنایع مادر در این استان، بهره‌وری در مقایسه با سایر استان‌ها پایین است که نشان می‌دهد در نگه داشتن صنایع، موفق عمل نشده است.

وی بیان کرد: یکی از افتخارات استان مرکزی و شهر اراک این است که این کلانشهر، صنعتی است و در سال‌های ۹۲ و ۹۴ سومین یا چهارمین شهر صنعتی بود اما اکنون به هشتمین یا دوازدهمین جایگاه صنعتی رسیده که نشان می‌دهد این شهر باوجود ظرفیت زیادی که داشته، نتوانسته همراه با سایر استان‌ها رشد کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحول در صنعت لازم است به جای نظرخواهی از سیاسیون از صنعتگران نظرخواهی انجام شود تا در انتخاب مدیران ارشد استان، نظر صنایع و سایر بخش‌های اقتصادی را پذیرا بود.

جمالیان ادامه داد: در نشست با شرکت‌های تجهیزات پزشکی، سرمایه‌گذاران از قیمت زمین نامناسب، امکانات اداری، همکاری و تجربه با سایر صنعتگران در اراک رضایت ندارند.

وی بیان کرد: باید شرایط فراهم و تعارف کنار گذاشته شود و صادقانه عمل کرد تا مشکلات جذب سرمایه‌گذار رفع شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: فضای اداری استان مرکزی به علت بورکراسی و کاغذبازی و سایر مشکلات پذیرش توسعه را ندارد.

جمالیان افزود: یکی از دلایل عدم رشد این است که فضای شهر اراک با توسعه مشکلاتی دارد و یا بوروکراسی ادرای و فضای اداری استان پذیرش توسعه را ندارد.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در ادامه به مسایل زیست محیطی در اراک اشاره کرد و ادامه: باید در کنار توسعه اقتصادی به مباحث زیست محیطی نیز توجه داشت و الزامات این مهم باید تحت هر شرایطی رعایت شود.

شناسه خبر 85168