شناسه خبر:85357
1403/5/10 13:07:44

سطح درجه دو ملی هنری در رشته نمایشنامه‌نویسی بعد از بررسی و ارزیابی مجموعه چهار جلدی نمایشنامه‌نویسی توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عباس دوست‌قرین اهدا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سطح درجه دو ملی هنری در رشته نمایشنامه‌نویسی بعد از بررسی و ارزیابی مجموعه چهار جلدی نمایشنامه‌نویسی توسط شورای ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عباس دوست‌قرین اهدا شد.

عباس دوست‌قرین، زاده دوازدهم تیرماه سال 1350 است. او نمایشنامه‌نویس و فیلم‌ساز بوده و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال 1365 در سینمای جوان همدان آغاز کرده است.

دوست‌قرین فعالیت نمایشنامه‌نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال1370 آغاز کرد و از سال 1378 به‌عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صداوسیما مشغول به کار شد.

او مدرس فیلم‌سازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه‌نویسی در امور تربیتی، فرهنگ‌سراها و دیگر مراکز فرهنگی است.

عباس‌ دوست‌قرین در جشنواره‌های مختلف ملی جوایز گوناگونی را کسب کرده است.

این هنرمند پیشکسوت ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از بازگشت تئاتر کودک و نوجوان به استان همدان ابراز خوشنودی کرده و امیدوار است که با همراهی و همکاری نهادها و ادارات دولتی و فرهنگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بدون دل‌نگرانی و دغدغه در خانه خود ماندگار شود.

بیش از 30 سال فعالیت مداوم درخصوص هنرهای نمایشی و کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی، تدریس، تحقیق و پژوهش و چاپ آثاری ارزشمند از اقدامات او است.

براساس آیین‌نامه تبصره ماده 66 قانون مدیریت خدمات کشوری درجات هنرمندان پنج سطح است و درجه دو هنری هم‌تراز با مدرک تحصیلی فوق لیسانس محاسبه می‌شود.

شناسه خبر 85357