شناسه خبر:85895
1403/5/31 17:45:32

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: برخی از پروژه‌های مهم استان به‌دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره باقی مانده‌اند که براساس پیگیری صورت‌گرفته قرار است اعتبار آن از طریق فروش املاک مازاد دولت و تهاتر، تأمین شود.

حسن پیمانی روز چهارشنبه با بیان اینکه برخی از پروژه‌های مهم استان به‌دلیل کمبود اعتبار نیمه‌کاره باقی مانده‌اند که براساس پیگیری صورت‌گرفته قرار است اعتبار آن از طریق فروش املاک مازاد دولت و تهاتر تأمین شود، اظهار کرد: قسمتی از برنامه مولدسازی در سال‌های 1398 و 1399 در استان همدان اجرایی شد که با فروش املاک مازاد دولت، سرمایه جدید برای استان تأمین شد، اما از اوایل سال 1400 روش‌های مختلفی در موضوع مولدسازی مطرح شد، به‌طوری که استفاده از اعتبار حاصل از فروش املاک برای هزینه‌های جاری ممنوع است.

وی افزود: هم‌اینک موضوعاتی همچون تهاتر برای اجرای پروژه‌های عمرانی استان مطرح و چند پروژه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت در این زمینه در دست ساخت است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان ادامه داد: این طرح کمک بسیار بزرگی برای دولت است و از این طریق می‌توان دارایی‌های مازاد را در ازای طلب پیمانکاران به پروژه‌های کارآمد تبدیل کرد.

این مقام مسئول اظهار کرد: براساس ارزیابی‌های اولیه، سه قطعه زمین از املاک مازاد دولت شناسایی شده و قرار است از اعتبار حاصل از محل فروش آن، پروژه چهاربانده کردن جاده همدان- علیصدر، رفع 52 نقطه حادثه‌خیز و پروژه‌های نوسازی مدارس اجرا شود.

پیمانی افزود: پروژه چهارخطه کردن محور همدان- گل‌تپه- علیصدر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان و از مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان است که بخشی از اعتبار مورد نیاز اجرای آن از این طریق تأمین می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 85895