شناسه خبر:85898
1403/5/31 17:50:59

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان همدان از بازدید یک میلیون و 800 هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری این استان خبر داد.

علی خاکسار اظهار کرد: در پنج‌ماهه نخست سال‌ جاری بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر و مسافر از جاذبه‌های گردشگری این استان اعم از موزه‌ها، اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های انسان‌ساخت و جاذبه‌های مذهبی بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه طی مدت فوق تعداد 283 هزار نفر از گردشگران در سطح مراکز اقامتگاه‌های رسمی این استان اقامت شبانه داشته‌اند و اقامت شبانه این افراد در این مراکز اقامتگاهی رسمی ثبت شده است، افزود: غار علیصدر در رتبه نخست بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این استان در پنج‌ماهه نخست سال‌جاری بوده است.

خاکسار اضافه کرد: براساس آمار، آرامگاه بوعلی‌سینا، باباطاهر و هگمتانه نیز به‌ترتیب بعد از غار علیصدر رتبه دوم تا چهارم را در بیشترین بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری استان همدان طی پنج‌ماهه نخست سال‌ جاری داشته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه جامع رویدادهای گردشگری در سال 1401 در نمایشگاه بین‌المللی تهران و فعال شدن این سامانه از سال گذشته در کشور و به تبع آن در استان همدان، تصریح کرد: در این رابطه وزارت میراث یک سامانه جامع رویدادهای گردشگری را تدوین کرد که استان‌ها، شهرستان‌ها، روستاها، ادارات و نهادها هرکدام که می‌توانند یک رویداد را تعریف کنند و در این سامانه ثبت آن را انجام دهند.

خاکسار با بیان اینکه در استان همدان 40 رویداد گردشگری در این سامانه ثبت شده که 23 مورد آن تأیید نهایی و ابلاغ شد، افزود: با این اقدام تقویم رویدادهای گردشگری تعیین و تثبیت شده و می‌دانیم که در طول یک‌سال چند رویداد داریم و هرکدام در چه بازه زمانی و کجا برگزار خواهند شد.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 85898


Error
Whoops, looks like something went wrong.