شناسه خبر:85978
1403/6/5 17:18:00
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

وصول 137 میلیارد تومان مالیات نشان‌دار در استان

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: هفت هزار و 825 مؤدی همدانی مشمول فرم‌های مالیاتی تبصره 100 با مشارکت در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌، از حدود 205 میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، 137 میلیارد تومان یعنی حدود 67 درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام تعریف‌شده در استان همدان را تأمین اعتبار کردند.


وجیه‌اله ذکوری ابراز کرد: هفت هزار و 825 مؤدی همدانی مشمول فرم‌های مالیاتی تبصره 100 با مشارکت در طرح نشان‌دار کردن مالیات‌، از حدود 205 میلیارد تومان منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، 137 میلیارد تومان یعنی حدود 67 درصد از پروژه‌های نیمه‌تمام تعریف‌شده در استان همدان را تأمین اعتبار کردند.
وی افزود: طرح نشان‌دار کردن مالیات، طرح نوپایی است که با اجرای آن امکان مشارکت مؤدیان مالیاتی حائز شرایط فرم مالیاتی تبصره 100 فراهم شد و هفت هزار و 825 نفر از مؤدیان مالیاتی استان در این طرح مشارکت کردند.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: با مشارکت مؤدیان مالیاتی استان، 43 طرح از محل پرداخت‌های مالیاتی مؤدیان به‌طور کامل تأمین اعتبار شده است و 12 پروژه باقی‌مانده تکمیل منابع نشده نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، از محل درآمدهای مالیاتی این بخش تأمین بودجه و تکمیل خواهند شد.
ذکوری ابراز کرد: بالاترین میزان استقبال مؤدیان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های نیمه‌تمام در این استان در حوزه‌های حمل‌ونقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه‌خیز و غیره) و همچنین حوزه ورزش و تفریحات بوده که 100 درصد از اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها تأمین شده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه فرهنگ و هنر و گردشگری با 98 درصد تأمین اعتبار و پروژه‌های مربوط به منابع آب (آب‌رسانی، کشاورزی، محیط‌زیست، آب و فاضلاب و غیره) با حدود 90 درصد تأمین اعتبار، در رده‌های بعدی قرار دارند.
ذکوری گفت: این پروژه ملی در مفهوم کلان خود، امکان تخصیص مالیات‌های پرداختی به پروژه‌های ملی و استانی توسط مؤدیان و تکمیل این پروژه‌ها را فراهم آورده و به یکی از مطالبات جدی مؤدیان درخصوص اعلام محل هزینه‌کرد و مصرف درآمدهای مالیاتی به شکل مؤثر و عملیاتی پاسخ داده است و مؤدیان مالیاتی می‌توانند به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و غیره داشته باشند؛ بدین صورت مشارکت مؤدیان در تکمیل پروژه‌های عمرانی می‌تواند موجب بهبود نگرش آن‌ها نسبت به مصارف مالیاتی و مالیات‌ستانی عادلانه شود.

شناسه خبر 85978