شناسه خبر:85982
1403/6/5 17:25:00

رئیس امور عشایری استان همدان از 6 پروژه قابل افتتاح عشایری این استان در هفته دولت خبر داد.


جعفر کاویانی‌دلشاد اظهار کرد: در هفته دولت 6 پروژه عشایری با اعتباری افزون‌بر هشت میلیارد و 140 میلیون تومان در سطح استان همدان به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.
وی با بیان اینکه این تعداد طرح به‌صورت مستقیم برای 12 نفر و به‌صورت غیر مستقیم برای 6 نفر اشتغال به همراه دارد، تصریح کرد: کارگاه خیاطی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح عشایری در همدان بوده که در هفته دولت با اشتغال مستقیم 12 نفر افتتاح می‌شود.
کاویانی‌دلشاد با بیان اینکه علاوه‌بر این پروژه پنج پروژه عشایری نیز در زمینه ترمیم و نگهداری راه‌های عشایری در هفته دولت در سطح استان افتتاح می‌شود، ادامه داد: ترمیم و نگهداری راه عشایری سیمین ابرو شهرستان بهار، ترمیم و تسطیح راه عشایری گنبد کبود و حسین‌آباد و بیان و ظفرآباد شهرستان نهاوند، ترمیم راه‌های عشایری شهرستانه وکشانی و سرابی و آرتیمان شهرستان تویسرکان، ترمیم و تسطیح گله‌بُر شهرستان اسدآباد و ترمیم راه عشایری وهنان و فسیجان و حیدره قاضی‌خانی و همه‌کسی شهرستان بهار پنج پروژه‌ قابل افتتاح عشایری در زمینه ترمیم و نگهداری راه‌های عشایری این استان در هفته دولت به‌شمار می‌رود.
کاویانی‌دلشاد همچنین از پیگیری ایجاد و راه‌اندازی سایت گردشگری عشایر در گیان نهاوند خبر داد و یادآور شد: به دنبال آن هستیم که یک سایت گردشگری عشایری مجوزدار در گیان نهاوند راه‌اندازی کنیم که برخی از کارهای آن نیز با منابع طبیعی انجام شده است.
این مقام مسئول تعداد عشایر استان همدان را 14 هزار نفر در قالب چهار هزار خانوار و چهار ایل و 24 طایفه برشمرد و گفت: عشایر استان همدان با 470 هزار رأس دام سبک سالیانه دارای 6 هزار تُن تولید گوشت قرمز و 280 تُن پشم هستند.
کاویانی‌دلشاد اضافه کرد: هشت دهم درصد از جمعیت استان همدان عشایر هستند که 20 درصد کل گوشت قرمز استان همدان را تأمین می‌کنند.

شناسه خبر 85982


Error
Whoops, looks like something went wrong.