شناسه خبر:85989
1403/6/5 17:53:00

هم‌زمان با هفته دولت احداث هتل چهارستاره در ملایر با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با برآورد سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی، آغاز شد.


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان روز دوشنبه در آیین احداث هتل چهارستاره در ملایر که با حضور فرماندار ویژه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با برآورد سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی و طی هفته دولت آغاز شد، اظهار کرد: این هتل بعد از هتل کریم‌خان زند و پارک سیفیه، سومین هتل ملایر است که با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر400 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث خواهد شد.
علی خاکسار افزود: این هتل در زمینی به مساحت یک‌هزار متر مربع با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع احداث خواهد شد که زمینه اشتغال 15 نفر را به‌صورت مستقیم و 25 نفر را به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌کند و طبق برنامه زمان‌بندی در سال 1405 تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
وی بیان کرد: درحال حاضر 17 هتل فعال در استان همدان داریم که از این تعداد یک هتل پنج‌ستاره، یک هتل چهارستاره، 6 هتل سه‌ستاره و چند هتل دو و یک‌ستاره است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: هتل ملایر دومین هتل چهارستاره استان همدان است که با افتتاح آن، حدود 100 تخت به ظرفیت اقامت این شهرستان و استان اضافه می‌شود و به توسعه گردشگری کمک خواهد کرد.
خاکسار مهم‌ترین رکن توسعه گردشگری را ایجاد مراکز اقامتی و هتل دانست و گفت: شهرستان ملایر تنوع خوبی در این حوزه همچون اقامتگاه بوم‌گردی، خانه‌مسافر، هتل‌آپارتمان، مجتمع‌های گردشگری، متل و هتل ایجاد کرده که درحال ساخت و توسعه است.
وی افزود: درحال حاضر در استان همدان چهار هزار و 200 تخت اقامتی داریم که با تکمیل پروژه‌های درحال ساخت ظرف سه سال آینده این تعداد به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
خاکسار بیان کرد: به‌دلیل شرایط کشور و تحریم‌ها و برخی اتفاقات که رقم می‌خورد، گردشگری آسیب می‌بیند و پیرو آن سرمایه‌گذار اقبال زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارد، در صورتی‌ که سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری پُردرآمد و زودبازده است و بسیار زود به سودهی می‌رسد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر نیز گفت: با ساخت و بهره‌برداری از این هتل ظرفیت اقامتی شهرستان به 53 تخت می‌رسد.
«ابراهیم جلیلی» افزود: هم‌زمان با ایام هفته دولت در حوزه صنایع دستی پنج فروشگاه مبلمان در زمینی به مساحت 900 متر مربع با دو هزار و 700 متر زیربنا با سرمایه‌گذاری 500 میلیارد ریال و اشتغال مستقیم 15 نفر افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین 15 کارگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی توسط بخش خصوصی با اشتغال مستقیم 31 نفر افتتاح و عملیات اجرایی ساخت کارگاه مبلمان منبت کوثر در زمینی به مساحت یک‌هزار و 800 متر مربع با سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریال و اشتغال 16 نفر آغاز می‌شود.
هم‌زمان با ایام هفته دولت 23 پروژه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

شناسه خبر 85989


Error
Whoops, looks like something went wrong.