شناسه خبر:86139
1403/6/15 14:26:00
در ادامه طرح‌های زیست‌محیطی شهرداری همدان انجام گرفت؛

آغاز بهره‌برداری از سایت جدید نگهداری موقت حیوانات پرسه‌زن سازمان پسماند

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از آغاز بهره‌برداری از سایت جدید نگهداری موقت حیوانات پرسه‌زن سازمان پسماند شهرداری خبر داد.


بابک مهدی‌آزاد از آغاز بهره‌برداری از سایت جدید نگهداری موقت حیوانات پرسه‌زن سازمان پسماند شهرداری خبر داد و گفت: مرکز جدید نگهداری از حیوانات پرسه‌زن در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در نزدیکی سایت دفع پسماند احداث شد و طی روز‌های گذشته به بهره‌برداری رسید.
مهدی‌آزاد با تأکید بر اینکه با آغاز به کار مرکز جدید نگهداری موقت از حیوانات پرسه‌زن روند جمع‌آوری، عقیم‌سازی، کنترل جمعیت و نگهداری از آن‌ها مطلوب‌تر و سریع‌تر از گذشته خواهد بود، ابراز کرد: همدان یکی از پاک‌ترین شهرهای ایران ازنظر وجود سگ‌های پرسه‌زن در شهر است و آمار رضایت 95 درصدی شهروندان در سامانه 137، گواه این موضوع است.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از حوضچه‌های مدیریت شیرابه، افزود: اردیبهشت‌ماه سال جاری حوضچه‌های مدیریت شیرابه در سایت دفع پسماند به بهره‌برداری رسید که درحال حاضر دو حوضچه از سه حوضچه موجود به‌طور کامل پُر شده و با توجه به غیر قابل نفوذ بودن آن‌ها و بررسی‌های میدانی حجم شیرابه، حوضچه‌ها نقش بسزایی در تثبیت، تبخیر و مدیریت شیرابه داشته‌اند.
وی در آخر با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان پای کار حفاظت محیط‌زیست است، گفت: با افزایش فعالیت نرم‌افزار جمع‌آوری پسماند خشک (بهروب) از عید فطر، هم‌اکنون بیش از 6 هزار و 500 خانوار همدانی با ثبت ‌نام در این نرم‌افزار، پسماندهای خشک خود را به این سامانه تحویل می‌دهند و بهای مواد قابل بازیافت تحویل داده به‌صورت آنلاین به شماره حساب اعلام‌شده از سوی شهروند، واریز می‌شود.

شناسه خبر 86139