شناسه خبر:86409
1403/6/24 17:25:00

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ایجاد شهرک صنفی تره‌بار همدان، گفت: فاز نخست پروژه در 80 هکتار زمین آماده کلنگ‌زنی است.


حمیدرضا حاجی‌بابایی اظهار کرد: مردم شریف همدان در جریان هستند که از 20 سال پیش تصمیم بر جابه‌جایی میدان تره‌بار بوده، اما متأسفانه با وجود مشکلات بسیار این مهم محقق نشد.
وی با اشاره به اینکه عدم تحقق سایت تره‌باره جدید باعث خسران مردم، کسبه و این صنف شده است، افزود: برای جبران این ضرر و زیان از هشت ماه گذشته با میدان‌داری استاندار، فرماندار و مدیرعامل شرکت شهرک‌ها ایجاد یک شهرک صنفی- صنعتی آغاز شده است.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح با سرعت پیش رفته؛ به‌طوری که امروز آماده کلنگ‌زنی است و حدود 80 هکتار زمین به‌عنوان فاز نخست پروژه آماده شده است.
وی با بیان اینکه 150 واحد در 80 هکتار زمین درنظر گرفته شده است، گفت: سرمایه‌گذاری این پروژه حدوداً 10 هزار میلیارد تومان تخمین زده شده که توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود؛ همچنین آماده‌سازی زیرساخت‌ها به‌واسطه دولت انجام می‌پذیرد.
حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی نیز 500 میلیارد تومان برای زیرساخت‌های این پروژه هزینه خواهد کرد؛ به‌نحوی‌ که اعتبار لازم پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه برای خریداری زمین توسط اعضا تسهیلات درنظر گرفته شده است، ادامه داد: در این تسهیل‌گری بنا شده است 20 درصد مبلغ زمین از قبل پرداخت و 80 درصد مابقی اقساطی پرداخت شود.
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: در راستای کاهش قیمت تا حد ممکن تلاش و رایزنی صورت‌ گرفته؛ به‌نحوی‌ که مجوز کاهش قیمت گرفته شده است.
وی با تأکید بر اینکه این شهرک به‌منظور تأمین نیاز استان، غرب کشور و حتی ایجاد بستر صادرات تا نجف پیش‌بینی شده است، یادآور شد: نقش این شهرک صنفی- صنعتی منطقه‌ای خواهد بود.
حاجی‌بابایی اظهار کرد: اصناف همدان توانمندی لازم برای صادرات را دارند؛ از همین رو این مجموعه از همه لحاظ درخور مردم استان همدان خواهد بود که در نوع خود نیز کم‌نظیر است.
وی در پایان با بیان اینکه از مزایای این پروژه تعریف دوساله است، گفت: طی 16 ماه آتی این پروژه با همیاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد؛ اگرچه درصورت تمایل بحث فاز دوم نیز مطرح است.

شناسه خبر 86409