شناسه خبر:86831
1403/7/8 16:27:35

برای بسیاری از ما حسن نصرالله همان سید زیرک، شجاع، مقتدر و مهربانی است که بعد از رهبر انقلاب چشم و گوشمان به سخنان او بود؛ او که درس‌آموخته مکتب شهید سیدعباس موسوی و آیت‌الله صدر بود. در سال 1992 و پس از شهادت سیدعباس موسوی، دبیرکل وقت حزب‌الله لبنان، با اجماع شورای رهبری حزب‌الله، سیدحسن نصرالله، دبیرکل جدید این جنبش شناخته شد و توانست طی 32 سال تشکیلاتی منسجم از جوانان مؤمن و متعهد لبنانی ایجاد کند و به یک عامل مؤثر نه‌تنها در منطقه، بلکه در جهان تبدیل شود.
حیات مبارزاتی سیدحسن نصرالله قله‌های بسیاری دارد؛ او با تمام توان برآمده از ایمان خالصانه خود چنان بارها بر سر دشمن صهیونیستی کوفت که دیگر نشانی از طرح‌های خاورمیانه جدید و اسرائیل بزرگ باقی نماند. یکی از بلندترین قله‌ها جنگ 33 روزه در سال 2006 م (1385 ش) بود؛ در بحبوحه این جنگ، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تهدید کرد درصورت ادامه بمباران حومه جنوبی بیروت، حیفا را موشک‌باران خواهد کرد. در اجرای این تهدید، حزب‌الله حدود 120 موشک به طرف رژیم صهیونیستی شلیک کرد و پس از 33 روز، در 14 اوت 2006، آتش‌بس مندرج در قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد اجرا شد.
رژیم صهیونیستی در این جنگ از حمایت کامل آمریکا برخوردار بود؛ درواقع حزب‌الله لبنان فقط با اسرائیل نمی‌جنگید، بلکه با شیطان بزرگ پنجه در پنجه انداخته بود که به فضل الهی با پیروزی خاتمه یافت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدهاشم الحیدری در گفت‌وگویی راز این پیروزی را چنین تشریح کرده‌ است: «راز پیروزی حزب‌الله در اطاعت نهفته است. اساس پیروزی، نخست شناخت ولی و سپس اطاعت از اوست؛ سید حسن نصرالله به من گفتند که من هر روز (سپس از باب احتیاط گفتند تقریباً هر روز، شاید گاهی روزها از یاد ببرم)، از خداوند سبحان و متعال می‌خواهم که از عمر من، همسرم، فرزندان و نوه‌هایم بکاهد و بر عمر امام خامنه‌ای بیفزاید. سیدحسن نصرالله می‌گوید که قضیه‌ ولایت‌ فقیه صرفاً مسئله‌ اطاعت نیست؛ چراکه این جزء مسلمات و بدیهیئت است، ولایت‌ فقیه یعنی اینکه با شادی او شاد شوی و با اندوهش اندوهگین گردی که ایشان در همه‌ حالاتشان با ولی‌ فقیه این‌گونه هستند. صراحتاً بگویم در هیچ‌جا، چه نزدیک به رهبر و چه دور از ایشان، من کسی را مثل سیدحسن نصرالله در علاقه نسبت‌ به رهبر معظم انقلاب ندیده‌ام. محبت و علاقه‌ سیدحسن نصرالله به مقام معظم رهبری نه علاقه‌ای صرفاً احساسی و به‌ دور از عقیده، بلکه علاقه و اعتقادی مبتنی بر فقه و عقل و معرفت است. هر کسی که با سیدحسن نصرالله دیداری داشته باشد، این محبت را حس خواهد کرد.»
درواقع سیدمقاومت در تمام دوران مبارزات خود و یارانش با ایمان به خداوند و تأسی به فرهنگ عاشورایی، توانستند دشمن صهیونیستی را بارها و بارها شکست داده و از ملت مظلوم فلسطین حمایت کنند؛ چندی پیش در سخنانی گفته بود به نتانیاهو و گالانت و ارتش و توده صهیونیست‌ها تأکید می‌کنیم که جبهه لبنان تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه، دست از عملیات پشتیبانی از ملت فلسطین بر نخواهد داشت. آری، او هیچ لحظه‌ای از حمایت از مظلومان فلسطین دست بر نداشت تا عاشقانه به شهادت رسید.

شناسه خبر 86831