شناسه خبر:87612
1403/7/28 14:29:00

شهردار لندن طی یک برنامه آزمایشی دو ساله سعی در بهبود خیابان‌های بزرگ شهر، ترویج رشد و پیشرفت محله‌های شهری و ایجاد مناطقی ایمن، فراگیر و پایدار دارد.


شهردار لندن یک طرح آزمایشی دو ساله را تحت عنوان «معماران شهر» برای کمک به بهبود خیابان‌ها و فضاهای عمومی سراسر پایتخت انگلستان راه‌اندازی کرده است. وی 10 کارشناس محیط زیست آموزش‌دیده را به سمت‌های جدید ایجادشده برای این طرح منصوب کرده است که در راستای بهبود کیفیت خیابان‌ها و فضاهای عمومی بخش‌های مختلف پایتخت عمل می‌کنند.
کارشناسان انتخابی از حامیان طرح شهردار انتخاب شده‌اند تا از دیدگاه وی برای رشد مناسب شهری حمایت کنند. بنای تصمیم جدید بر این است که ساختمان‌های جدید و فضاهای عمومی لندن با ارتقای کیفیت و توجه به عوامل محیطی موجود به نفع همه ساکنان این شهر عمل کند. تخصص آن‌ها شامل طیف گسترده‌ای از حوزه‌ها از جمله معماری، برنامه‌ریزی اصلی، خیابان‌های بزرگ، قلمرو عمومی و مدیریت کیفیت طراحی می‌شود.
طرح آزمایشی معماران شهر شکاف موجود در ظرفیت‌های شهری لندن را به‌کمک همکاری با مقامات محلی و در راستای تقویت مهارت‌ها، دانش و تخصص داخلی برای کمک به شکل‌دهی مکان‌های بهتر، همچنین ارتقای کیفیت زیرساخت‌های شهری برطرف خواهد کرد و با توسعه آینده مناطق کلیدی پایتخت انگلستان همراه خواهد بود.
به این ترتیب با تکیه بر تخصص حامیان طراحی شهردار، بخش‌های محلی لندن از تخصص و پشتیبانی لازم برای ارتقای کیفیت طراحی به‌منظور بهبود خیابان‌های بزرگ و فضاهای عمومی، همچنین ترویج مکان‌سازی مثبت محله‌های شهری برخوردار خواهند شد که این موارد به ساخت لندن بهتر و پایدارتر کمک می‌کند.
**توسعه محله‌های فراگیر و پایدار در لندن
ظرفیت مکان‌سازی لندن برای ارائه اصول رشد مناسب شهر از طریق نوعی طراحی امکان‌پذیر است که به دنبال اطمینان از رشد اقتصادی و اجتماعی لندن به‌صورت فراگیر و پایدار باشد. به این ترتیب طرح جدید بخشی از برنامه حمایت از ظرفیت‌های رشد محلی 1.25 میلیون پوندی شهردار با هدف حمایت از رشد محلی و طراحی فضاهای عمومی در سطح شهر است.
این طرح بر اساس اقدامات شهردار برای حمایت از ایجاد محله‌های امن، فراگیر و پایدار در کنار رشد اقتصادی، اطمینان از تجهیز مناسب لندن به امکانات مورد نیاز و استفاده از مهارت‌های برنامه‌ریزان و معماران در راستای کمک به شکل‌گیری مکان‌های بهتر در مناطق محلی این شهر استوار است.
داده‌های اخیر شهرداری لندن نشان می‌دهد که تقاضای زیادی برای به‌اشتراک‌گذاری دانش و ارتقای مهارت‌های تیم‌های موجود در سراسر مناطق لندن وجود دارد، زیرا مناطق محلی به‌نحوی فزاینده برای ترویج توسعه و رشد تلاش می‌کنند. طرح معماران شهر نیز به ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مورد نیاز مناطق محلی لندن کمک خواهد کرد و به‌طور مستقیم از مکان‌سازی‌ها و طراحی‌های انجام‌گرفته به‌منظور بررسی طرح‌های پیشنهادی، همچنین کمک به توسعه چشم‌انداز استراتژیک منطقه محلی این شهر حمایت خواهد کرد.

شناسه خبر 87612