شناسه خبر:87649
1403/7/29 11:15:00

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: وفاداری به نظام، همسر، خانواده و مکتب از شاخصه‌های اصلی بانوان در دوران دفاع مقدس بوده است.


حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی هم‌اکنون در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز که در سالن پیامبر اعظم در استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: رزمندگان، همسران، مادران شهدا در مسیر دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس خوش درخشیدند و حماسه‌های بی‌نظیری را خلق نمودند.
وی به سه شاخصه برای زنان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: وفاداری به‌نظام، همسر، خانواده و مکتب از شاخصه‌های اصلی بانوان در دوران دفاع مقدس بوده است.
به گفته نماینده ولی‌فقیه در کردستان، از خودگذشتگی و ایثار شاخصه مهم دیگر بانوان در دوران دفاع مقدس است این مهم را با مطالعه زندگی‌نامه بانوان شهیده می‌توان به‌خوبی درک کرد.
حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه ایثار و از خودگذشتگی برخی بانوان شهیده دوران دفاع مقدس همچون شهیده ناهید فاتحی کرجو، شهیده فاطمه اسدی که حماسه‌های آن‌ها به حقیقت انسان‌ساز است باید بیش‌ازپیش تبیین و در این راستا محتواهای رسانه‌ای مناسب تولید شود.
وی اظهار کرد: استقامت با جنبه و داشتن ظرفیت شایسته و آرام‌بخش بودن از دیگر ویژگی‌های مهم بانوان در دوران دفاع مقدس است که باید در راستای ترویج و تبیین هرچه بیشتر این ویژگی‌های اقدامات لازم انجام گیرد.
استاندار کردستان گفت: حماسه‌های مردم کردستان در دوران دفاع مقدس باید با تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف و تأثیرگذار به نسل‌های جدید منتقل شود.
آرش زره‌تن‌لهونی هم‌اکنون در مراسم جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌دانیم جنگ تحمیلی در شرایطی آغاز شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و آمادگی و اقتداری که نیروهای نظامی ما امروز دارند در آن روزها وجود نداشت نظام هنوز استقرار کامل پیدا نکرده بود و در چنین شرایطی جنگی همه‌جانبه به کشور ایران تحمیل شد.
وی افزود: با وجود این به‌واسطه محبوبیت بنیان‌گذار انقلاب و حضور مردم در کنار نیروهای نظامی ملت ایران پیروز این میدان نابرابر شد.
استاندار کردستان اضافه کرد: در چنین شرایط سختی که کشور ما داشت دشمن فکر می‌کرد در کمتر از چند ماه ایران را تصرف می‌کند اما در طول هشت سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از خاک ایران عزیز به دست دشمن نیفتاد و این حاصل ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران بود.
زه‌تن‌لهونی بر تبیین هرچه بیشتر حماسه‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: باید با تبیین درست حماسه‌های دفاع مقدس به نسل جدید خاطرات و حماسه‌های بی‌نظیری آن دوران را حفظ کنیم.
به گفته وی، باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی یاد و خاطر و رشادت‌های دوران دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده نشود و حماسه‌های آن دوران به نسل‌های جدید انتقال پیدا کند.
وی با بیان اینکه این را به فال نیک می‌گیرم که شروع کار من در این استان به‌عنوان استاندار با حضور در چنین مراسمی تلفیق خورد، تصریح کرد: امیدواریم با همراهی و همدلی بخش‌های مختلف به‌ویژه فعالان فرهنگی شاهد برگزاری برنامه‌های متنوع در حوزه دفاع مقدس و تبیین ایثارگری رزمندگان و ملت همیشه همراه ایران در آن دوران سخت باشیم.

شناسه خبر 87649