شناسه خبر:87681
1403/7/29 13:25:00

استاندار ایلام گفت: 58 میلیارد تومان برای حوزه ایثار و شهادت ایلام اختصاص داده شده است.


حسن بهرام‌نیا صبح روز یکشنبه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور ایلام، با تسلیت شهادت یحیی سنوار شهید مقاومت و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: شهادت این مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر را تسلیت عرض می‌کنم.
وی با اشاره به تصاویر منتشرشده از مجروحیت شهید سنوار و پرتاب یک تکه چوب به سمت ریزپرنده‌های رژیم منحوس صهونیستی، افزود: شهید تا آخرین لحظه از مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی دست بر نداشت و با این شهادت شعله‌های مقاومت برافروخته‌تر خواهد شد.
استاندار ایلام با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای پرداختن به بحث راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «راهیان نور نرم‌افزار استفاده از گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس است».
بهرام‌نیا اضافه کرد: برای هر کار و اقدام باید برنامه و راهبرد و دستورالعمل داشته باشیم که این دستورالعمل‌ها نصب‌العین قراردادن فرمایشات مقام معظم رهبری است.
وی با بیان این‌که راهیان‌نور یک حرکت فرهنگی بزرگ و تمدن‌ساز است، گفت: همه مدیران هم‌چون گذشته برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و راهیان‌نور پای‌کار باشند.
وی گفت: از فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) و مجموعه سپاه استان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و همه کسانی که در بحث تولید محتوا، اعزام، راوی و نیز کسانی که در قالب هوش مصنوعی در این راستا تلاش می‌کنند قدردانی دارم.
استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات اختصاص‌یافته به حوزه ایثار و شهادت و متحول شدن یادمان‌های شرهانی، قلاویزان و میمک، گفت: از مجموع 60 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده در سال 1401 و 1402 برای ایثار و شهادت و تکمیل یادمان‌ها و گلزارهای شهدا، 50 میلیارد تومان جذب و هزینه شده است.
بهرام‌نیا عنوان کرد: امسال نیز 58 میلیارد و 200 میلیون تومان برای حوزه ایثار و شهادت اختصاص یافت که برای یادمان شرهانی دو میلیارد و 800 میلیون تومان، قلاویزان پنج میلیارد و 500 میلیون تومان و جندالله 30 میلیارد تومان است.
وی به برخی از برکات و مواهب اربعین اشاره و یادآور شد: از مجموع هزینه‌کرد 12 هزار میلیارد تومانی برای زیرساخت‌های اربعین ایلام (9 هزار میلیارد تومان صرف ساخت و تکمیل راه‌های مواصلاتی منتهی به مرز مهران) شد. زیرساخت‌های اربعین چندمنظوره است و مردم در طول سال نیز از این زیرساخت‌ها استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور که با حضور سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران، سردار سلیمانی ریاست سازمان بسیج مستضعفین، استانداران، فرماندهان سپاه‌های استانی سراسر کشور و مسئولان اردویی و راهیان نور و گردشگری در آبادان برگزار شد، گفت: در این نشست عنوان کردیم که با توجه به این‌که استان ایلام دارای 430 کیلومتر مرز مشترک است و یادمان و گلزار شهدای زیادی دارد و قدمگاه شهدا بوده، این استان پذیرش‌کننده راهیان نور باشد.
استاندار ایلام با اشاره به قدردانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج‌مستضعفین از اعتبارات اختصاص یافته به حوزه ایثار و شهادت در استان ایلام، گفت: سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج‌مستضعفین، در جلسه راهیان‌نور عنوان کردند اعتبارات تخصیص یافته به یادمان‌های استان ایلام اقدامی راهبردی، متمایز و قابل تمجید به نسبت سایر استان‌هاست.
بهرام‌نیا در پایان افزود: مناقصه پروژه راه دسترسی یادمان سرابله به‌زودی انجام می‌شود.
*مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام نیز گفت: تحولات مثبت در زمینه یادمان‌ها انجام شده است و تا قبل از دولت سیزدهم، اختصاص اعتبارات به‌صورت قطره‌چکانی بود و پروژه‌ها ممکن بود سال‌ها به طول بیانجامد.
سرهنگ محمدحسین فولادی افزود: یادمان شرهانی نماد مظلومیت فرزندان ایلام و رزمندگان اسلام است و با حضور استاندار ایلام که خود رزمنده دفاع مقدس هستند، نگاه‌ها تغییر کرد. در سفرهای شهرستانی، نخستین نقطه‌ای که به آن مراجعه می‌شد، یادمان شهدا بود و دستورات لازم برای رفع مشکلات این یادمان‌ها صادر می‌شود.
وی ادامه داد: پیشرفت‌های قابل‌توجه در یادمان‌های استان صورت‌گرفته و یادمان شرهانی پس از حدود 12 سال تکمیل شد اما هنوز مشکلاتی در جاده دسترسی وجود دارد که در حال پیگیری است. برای تأمین آب شرهانی نیز 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد: یادمان قلاویزان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حسینیه آن به‌عنوان یک مکان مناسب برای برگزاری نمازجمعه و در مسیر اربعین قرار دارد و انتظار می‌رود که برنامه‌وبودجه سهمی به مهران اختصاص یابد.وی همچنین از هزینه 30 میلیاردتومانی برای یادمان جندالله خبر داد و عنوان کرد: این یادمان به یک پایگاه راهبردی برای پشتیبانی از اربعین تبدیل خواهد شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان تأکید کرد: اگر اعتبارات امسال به‌صورت 100 درصد تخصیص یابد، هیچ یادمانی در سال 1403 ناقص نخواهد ماند و همه پروژه‌ها تکمیل خواهند شد، همچنین، موزه دفاع مقدس به پایگاهی برای آموزش‌وپرورش تبدیل شده و در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شده است.

شناسه خبر 87681