شناسه خبر:87831
1403/8/2 15:10:00

اقدامات اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه میلان جواب داد و موجب شد تا این دانشگاه روابط خود را با یک دانشگاه اسرائیلی دیگر قطع کند.


دانشگاه میلان توافق‌نامه تبادل دانشجو و محقق بین این دانشگاه و دانشگاه صهیونیستی «رایشمن» را لغو کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دانشجویان حامی فلسطین در این دانشگاه خواستار بایکوت و توقف روابط با دانشگاه‌های اسرائیلی شدند.
مسئولان دانشگاه میلان با اشاره به وضعیت بغرنج در غرب آسیا اذعان کرده‌اند که این تصمیم پس از گفتگوی رئیس دانشگاه با نمایندگان دانشجویان حامی فلسطین گرفته شده است. دانشجویان دانشگاه میلان این اقدام دانشگاه را یک «پیروزی» توصیف و اعلام کرده‌اند که این تصمیم در اثر فشارهای دانشجویان و اساتید گرفته شده است.
پیش‌تر در اوایل سال جاری میلادی نیز دانشگاه میلان توافق‌نامه همکاری خود با دانشگاه «آریل» از دیگر دانشگاه‌های اسرائیلی به حالت تعلیق درآورده بود. این دانشگاه باتوجه‌به فعالیت‌های دانشجویان حامی فلسطین متعهد شده است تا روابطش را با آریل بار دیگر تجدید نکند.
دانشجویان نه فقط در دانشگاه میلان بلکه در سراسر جهان در طول یک سال حملات وحشیانه اسرائیل به باریکه غزه بارها در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی تجمع کرده‌اند. تظاهرات دانشجویان دانشگاه‌های ایالات متحده از برجسته‌ترین تلاش‌های دانشجویان جهان در حمایت از فلسطین است.
دانشجویان آمریکایی همچنان در سال تحصیلی جدید هم به اقدامات اعتراضی خود علیه اسرائیل ادامه می‌دهند. روز گذشته رسانه‌ها از دستگیری شماری از دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه مینه‌سوتا خبر داده بودند.
دانشگاه‌های ایالات متحده در سال گذشته تحصیلی هم به طور مکرر شاهد تظاهرات‌ها و تجمع‌های حامیان فلسطین بودند. پلیس در واکنش به این تجمعات، ده‌ها نفر از این دانشجویان را دستگیر کرده بود اما این نهضت همچنان تداوم دارد.

شناسه خبر 87831