شناسه خبر:13731
1398/8/19 09:37:35

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین تخلفات استان مربوط به بنگاه‌های املاک است، گفت: نباید در بنگاه‌های املاک هیچ معامله‌ای بدون کد رهگیری و هولوگرام به امضا برسد.

نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با حضور پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه پیش از ظهر روز گذشته در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با قدردانی از فعالیت‌های اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان، اظهار کرد: دستگاه قضائی در دید مردم باید دارای احکام و قوه باشد و مردم کارهای آن‌ را کارشناسی بدانند.

پرویز توسلی‌زاده افزود: مسئله مالکیت در طول تاریخ یکی از مهم‌ترین مباحث نظری تمامی نظام‌های سیاسی است که در رابطه با آن تئوری ارائه می‌دهند، نظام‌های مختلف به مالکیت با یک عنوان نگاه می‌کنند، اما زیبا‌ترین نگاه را اسلام دارد که براساس دستورات الهی است.

وی گفت: احترام به تولیدکنند‌گان، صاحبان صنعت و غیره که تولید برای آن‌ها مهم است، برای ما نیز بسیار با اهمیت بوده؛ مالکیت تمامی قوانین برای ما محترم است.

توسلی‌زاده درخصوص بخش کیفری قوه قضائیه متذکر شد: در استان کرمانشاه هیچ‌کس نباید احساس ناامنی کند، همه باید احساس آرامش و آسایش خاطر کنند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمانشاه افزود: تعدادی جرائم مهم در اولویت کار ما است که با آن‌ها برخورد جدی می‌شود، در سایر جرائم که مردم می‌توانند باهم کنار بیایند، ما دخالتی نداریم؛ صنوف و روحانیت در شهر باید مشکلات را حل کنند تا افراد به زیبایی کنار هم زیست داشته باشند.

وی تأکید کرد: در بخش حقوقی این‌همه پرونده در شأن نیست؛ همه مردم حق دارند بی‌واسطه به ما مراجعه کنند و برای اصناف هر 45 روز یک‌بار یک نشست فعالان برگزار می‌کنیم.

توسلی‌زاده با بیان اینکه نباید در بنگاه‌های املاک هیچ معامله‌ای بدون کaد رهگیری و هولوگرام به امضا برسد، گفت: اداره ثبت اسناد و املاک باید کار مردم را آسان کند، دو هزار و 200 بنگاه معاملات ملکی در استان کرمانشاه فعال هستند که بیشترین اختلافات از بنگاه‌ها است.

این مقام قضائی از رسانه‌ها خواست اخباری که باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود و نمی‌توان ثابت کرد را نشر ندهند.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز اظهار کرد: حضور رئیس کل دادگستری و معاونان وی در بین صنعتگران امروز پیام مهمی برای بخش خصوصی استان به همراه دارد که یکی از اساسی‌ترین اهداف قوه قضائیه تولید، اشتغال و ثروت کشور است.

کیوان کاشفی افزود: امروز پرونده‌های متعددی از صنعتگران در قوه قضائیه داریم، خط بین صالح و طالح به اندازه یک تار مو است؛ باید از هفت‌خان گذشت تا یک کارشناسی بگیریم.

وی با اشاره به دستگاه نظرسنجی درخصوص وجود فساد در کشور، گفت: 93 درصد پاسخ ارائه‌شده در دستگاه مثبت بود.

کاشفی افزود: امروز کشور و اقتصاد ما در شرایطی است که باید با سیستم ارشادی طرف را قانع کنیم، لزومی نیست به آخر خط برویم.

این مقام مسئول تأکید کرد: امروز واجب‌ترین کار ما این است که اشتغالی ایجاد کنیم و جوانی را سر کار ببریم، ا‌نشاالله استانی لایق با کمترین میزان جرم به کمک همگان داشته باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این مراسم اظهار کرد: جلسات زیادی برای کار واحدهای غیر فعال برگزار شده که شروع به تولید کرده‌اند؛ در سال جاری 53 جلسه کارگروه کارشناسی برگزار شده که دستور جلسه سه تا پنج واحد تولیدی مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

جهانبخش شکری با اشاره به اینکه پرونده‌های قضائی به مراجع مربوطه ارسال شده است، افزود: خواسته صنعتگران و معدن‌کاران به کمک قوه قضائیه رفع شود، انتظار داریم جلسات ماهیانه با صنعتگران داشته باشید تا مشکلات آنان شنیده شود.

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران نیز با اشاره به اینکه در عمل ما به دنبال رونق تولید هستیم، ابراز کرد: هیچ واحدی نباید به‌خاطر بدهی‌ تعطیل شود.

مجتبی صفایی افزود: بعد از برجام فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم نکرده‌ایم، سرمایه‌گذاران در امنیت شغلی نیستند و اوضاع اقتصادی کرمانشاه خوب نیست.

صفایی خواستار شد با کارشناسانی که ضمن تصویب ناصواب باعث مشکل می‌شوند، برخورد داشته باشیم؛ بنگاه‌های ما ذاتاً بانک‌محور هستند و این اصلاً خوشایند نیست.

شناسه خبر 13731