شناسه خبر:14198
1398/9/6 09:23:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان گفت: تامین مواد اولیه برای تولید محصولات چرمی مهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین مشکل صنعت چرم همدان است.

احمد گازرانی در این باره، اظهارکرد: خوشبختانه در بخش تولید و توزیع محصولات چرمی در استان مشکلی نداریم اما تامین مواد اولیه به سختی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مواد اولیه تولید برخی از محصولات چرم استان وارداتی است و از مناطق دیگر تامین می‌شود، تصریح کرد: سرمایه‌داران به امید گران کردن کالاها، از فروختن مواد اولیه خودداری می‌کنند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با بیان اینکه تولید چرم با چسب و بنزین انجام می‌شود، اظهار کرد: پس گرانی بنزین ممکن است بر روی افزایش قیمت تمام شده محصولات چرمی تاثیر بگذارد.

گازرانی در بخش دیگری از گفت‌وگو به نبود نیروی کار متخصص در زمینه چرم استان اشاره کرد و گفت: جوانان علاقه‌ای به کارهای مهارتی و فنی ندارند و معمولا پشت میز نشینی را به کارهایی مانند تولید چرم ترجیح داده و از دوره‌های آموزشی صنعت چرم استقبال نمی‌کنند.

وی از صادرات محصولات چرم استان به کشورهای دیگر خبر داد و گفت: اقلیم کردستان یکی از مشتریان همیشگی کالاهای چرمی استان بوده است.

شناسه خبر 14198