شناسه خبر:15004
1398/9/23 09:46:32
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان عنوان کرد:

رفع 690 مورد نشتی از شبکه توزیع و خطوط انتقال آب

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان از رفع 690 مورد نشتی در شبکه توزیع و خطوط انتقال آب روستاهای این شهرستان در هشت ماهه گذشته خبر داد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ محمد الوندی ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام‌شده در سال جاری، گفت: در زمینه تعمیر و بازسازی مخازن، موفق به تعمیر و بازسازی مخازن روستاهای آرتیمان و قشلاق پوست شوران و تعمیر مخزن روستا و ایستگاه پمپاژ روستای باباپیرعلی شدیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری اجرای پروژه مجتمع فتح‌آباد به‌منظور تأمین آب شرب روستاهای فتح‌آباد، حاجی‌تو و یعقوب‌آباد آغاز شد، عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ساخت مخزن ایستگاه پمپاژ، فنس‌کشی و اجرای سه هزار و 500 متر خط پمپاژ و خط برق ایستگاه پمپاژ فتح‌آباد نیز عملیاتی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری در راستای اجرای پروژه‌های تأمین آب شرب، حفر و تجهیز چاه، لایروبی چشمه و قنوات شهرستان تویسرکان اقدام به حفاری دو حلقه چاه در روستاهای گشانی و آرزووج کردیم، افزود: پس از کول‌گذاری، چاه به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه بهسازی چشمه پایین‌دست روستای گشانی نیز عملیاتی شد.

الوندی با اشاره به مجموعه اقدامات انجام‌شده در زمینه اجرای شبکه، خطوط انتقال و تعویض شبکه نیز، تشریح کرد: در حال حاضر، تعویض شبکه و خطوط انتقال روستاهای قلقل و کهنوش در دست اقدام است ضمن اینکه تاکنون هشت هزار متر خطوط شبکه و سه هزار و500 متر خطوط انتقال چشمه روستای قلقل و 6 هزار متر خطوط شبکه و پنج هزار متر خطوط انتقال روستای کهنوش تعویض شد.

وی همچنین از تعویض خطوط شبکه روستای تقی‌آباد به طول سه هزار متر، اجرای خط انتقال روستای رودآور به طول دو هزار و 700 متر و تعویض خط پمپاژ و انتقال روستای آریکان به‌منظور ارتقای کیفیت آب شرب روستا خبر داد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان تویسرکان در ادامه از حفاری قنات و تعویض لوله‌های چشمه روستای شهرستانه در راستای ارتقای سیستم آب‌رسانی طی سال جاری خبر داد و تصریح کرد: همچنین در روستای «جرا» اقدام به بهسازی سه دهنه چشمه، اجرای یک هزار و 200 متر خط پمپاژ و چهار هزار متر خط انتقال چشمه‌های این روستا و اجرای چهار هزار متر خط چشمه روستای سهام‌آباد کردیم.

الوندی به مجموعه اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح شبکه اشاره و اذعان کرد: در همین رابطه اقدام به اصلاح شبکه به طول یک هزار و 200 متر در روستای سیدشهاب، چهار هزار متر در روستای فریازان، 300 متر در روستای باباپیرعلی، 600 متر در روستای باباپیر، 200 متر در روستای آرزووج و 800 متر درروستای کریم‌آباد کردیم.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ارتقای سیستم آب‌رسانی همواره در دستور کار شرکت آب و فاضلاب روستایی است، گفت: همچنین طی هشت ماهه گذشته در راستای ارتقای سیستم آب‌رسانی و کیفیت آب شرب، اقدام به نشتی‌یابی و تعمیر 690 مورد نشتی در شبکه توزیع، خطوط انتقال و پمپاژ کردیم که از ین تعداد، 65 مورد مربوط به نشتی‌های خطوط انتقال و پمپاژ روستاها بوده‌است.

شناسه خبر 15004