شناسه خبر:15218
1398/9/27 10:23:39

سپهرغرب، گروه خبر: وزیر نیرو در نخستین برنامه سفرخود به استان کردستان, تصفیه‌خانه فاضلاب بیجار و حسن‌آباد یاسوکند را افتتاح کرد.

رضا اردکانیان روز گذشته برای افتتاح, کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های بخش آب و برق پروژه وارد استان کردستان شد.

وی در نخستین برنامه این سفر دو تصفیه‌خانه فاضلاب بیجار و حسن‌آباد یاسوکند را با اعتبار 300 میلیارد ریال افتتاح کرد.

گفتنی است؛ برای تصفیه‌خانه بیجار 20.3 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که دارای شبکه جمع‌آوری و خطوط فاضلاب به طول 150 کیلومتر و ظرفیت 9 هزار و 670 متر مکعب در شبانه‌روز است و 61 هزار نفر از جمعیت شهرستان بیجار را زیر پوشش قرار می‌دهد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شهر حسن‌آباد یاسوکند نیز با 9.7 میلیارد تومان اعتبار، دارای 20 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خطوط فاضلاب و ظرفیت یک هزار و 300 متر مکعب در شبانه‌روز است و هفت هزار نفر از ساکنان منطقه را زیر پوشش خواهد برد.

این پروژه به رشد کشاورزی منطقه کمک کرده و علاوه بر بازیابی پساب برای مصارف کشاورزی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز عنوان کرد: امروز با حضور وزیر نیرو، 27 طرح آب و برق با اعتبار 11 هزار میلیارد ریال در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

در سفر وزیر نیرو به کردستان, شبکه‌های یک و دو سد آزاد مسیر سامانه انتقال با اعتبار 520 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که چهار هزار و 300 هکتار از اراضی دیم استان را به آبی تبدیل می‌کند.

اردکانیان در ادامه سفر خود طرح آب‌رسانی به 44 روستای استان در سرخه‌دزج سنندج را کلید زده که با اعتباری حدود 23 میلیارد تومان تکمیل و جمعیتی معادل 18 هزار نفر از روستانشینان استان در شهرستان‌های سنندج، سروآباد، سقز و دهگلان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

شناسه خبر 15218