شناسه خبر:15501
1398/10/3 10:18:23
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد؛

مرگ بیش از 1800 نفر مردم آمریکا بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا

سپهرغرب، گروه سلامت: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا از مرگ بیش از یک‌هزار و 800 نفر مردم این کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و تهدید جدی سلامت سالمندان خبر داد.

به گزارش دیلی‌میل بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، تاکنون بیش از یک‌هزار و 800 نفر از مردم این کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اعلام این مرکز رسمی حداقل سه میلیون و 700 هزار نفر از مردم این کشور به آنفلوآنزا مبتلا شده و 32 هزار نفر نیز به‌دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند.

به‌علاوه طی هفته اخیر 12 کودک بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند، این آمار نسبت به هفته گذشته پنج نفر افزایش داشته است.

کارشناسان با توجه به شیوع موج شدید آنفلوآنزا در این کشور نسبت به وقوع خطری بزرگ در آمریکا هشدار داده و امسال را سال خطرناکی برای شهروندان خوانده‌اند.

بنا بر اعلام کلینیک‌های درمانی آمریکا میزان مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در هفته جاری 16.3 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

براساس گزارش این مرکز بیماری آنفلوآنزا در 19 ایالت آمریکا بسیار شایع شده‌ که در این میان ایالت پورتوریکو بیشترین میزان مبتلا را به خود اختصاص داده است.

بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، 42 درصد مبتلایان به آنفلوآنزا نوع A سالمندان بالای 65 سال و باقی مبتلایان نیز اغلب در رده سنی 25 الی 65 سال هستند.

این درحالی است که آنفلوآنزا نوع B بیشترین تأثیر را بر روی کودکان 0 تا چهار سال داشته و 49 درصد مبتلایان در این رده سنی قرار دارند.

شناسه خبر 15501