شناسه خبر:15626
1398/10/5 14:58:05

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: در سالتحصیلی جاری 4 هزار و 172 دانش‌آموز دوره دوم متوسطه استان تحت پوشش بنیاد علوی قرار گرفتند.

 

مهدی نامدار اظهار کرد: در سال تحصیلی 99-1398  تعداد چهار هزار و 172 نفر از دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه نظری استان کردستان تحت پوشش طرح ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بنیاد علوی قرار گرفتند.

 

وی بیان کرد: این طرح با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان و بنیاد علوی با هدف ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان در 13 شهرستان و منطقه و در 65 دبیرستان دوره دوم متوسطه نظری برگزار می‌شود.

 

به گفته این مقام مسوول، از این تعداد دانش‌آموز، یک‌هزار و 248 نفر دانش‌آموز پایه دهم، یک‌هزار و 568 نفر دانش‌آموز پایه یازدهم و یک‌هزار و 356 نفر دانش‌آموز پایه دوازدهم  هستند که تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.   

 

نامدار یادآور شد: دانش‌آموزان مشمول از خدمات آموزشی این طرح شامل برگزاری آزمون‌های آزمایشی، ارسال کتب کمک آموزشی، تقویتی و کنکوری، نرم افزارهای آزمون یار و نمونه سوالات امتحانی بهره‌مند خواهند شد.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ابراز امیدواری کرد: با اهتمام و جدیت دانش‌آموزان در استفاده از خدمات طرح، زمینه‌های رشد کیفی و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه یافته استان فراهم شود و موجب تحقق عدالت آموزشی در همه مناطق استان شود.

 

وی در پایان گفت: بنیاد علوی زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است و فعالیت‌های خیرخواهانه در مدارس محروم کشور انجام می‌دهد و همه ساله توزیع رایگان کتاب‌های درسی، برگزاری کلاس‌های تقویتی و کنکور، انجام مشاوره‌های تحصیلی و برگزاری آزمون‌های دوره‌ای برای ارتقای سطح عملی دانش‌آموزان محروم را در دستور کار دارد.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 15626