شناسه خبر:16396
1398/10/25 10:05:34

سپهرغرب، گروه خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: موج بیماری آنفلوانزا در همدان فروکش کرده‌است و مشکلی در این زمینه نداریم.

ابراهیم جلیلی با اشاره به فروکش کردن موج بیماری آنفلوانزا در استان، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر روند طبیعی را سپری می‌کنیم و مراجعه بیماران تنفسی شامل آنفلوانزا و سرماخوردگی به اورژانس‌ها کاهش یافته‌است.

وی تصریح کرد: طی یک دوره‌ای تعداد بیماران تنفسی به نسبت سال گذشته افزایش داشت، اما این بیماری از اواخر ماه گذشته فروکش کرده‌است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه مراجعه به اورژانس بیمارستان‌ها کمتر شده و کنترل خوبی هم صورت گرفته‌است، افزود: نظارت‌ها تا چند ماه آینده ادامه دارد و از تمام بیمارستان‌ها به‌طور مستمر اطلاعات را دریافت می‌کنیم و خوشبختانه مشکل حادی را نداشتیم.

جلیلی با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها در آماده‌باش کامل هستند و هر روز اطلاعات ارسال و تجزیه و تحلیل صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بیماری‌های تنفسی طی یک ماه اخیر فروکش کرده و فقط در حوزه سرماخوردگی‌های فصلی به‌صورت جزئی و معمولی مراجعه‌کنندگانی داشتیم.

وی تأکید کرد: تمام اورژانس‌های بیمارستان‌های همدان، بیماران تنفسی را پذیرش و گزارش‌ها را به‌موقع ارسال می‌کنند که طبق بررسی صورت گرفته موردی از بیماری آنفلوانزا طی یک ماه اخیر نداشتیم و یا موردی از تشدید بیماری به علت آلودگی هوا گزارش نشده‌است.

 

شناسه خبر 16396