شناسه خبر:16511
1398/10/28 10:18:16

سپهرغرب، گروه خبر: جانشین بسیج سازندگی کشور به‌ وجود بیش از 13 هزار گروه جهادی در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از 65 گروه جهادی تخصصی هم‌اکنون در سیستان و بلوچستان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

حمیدرضا الله‌بداشتی صبح پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در خدمت جهادگران لرستان هستیم و دومین مجمع جهادگران استان برگزار و از بین شورای جهادگران شهرستان مسئول مجمع جهادگران استان انتخاب می‌شود.

وی افزود: شانزدهم و هفدهم بهمن‌ماه نیز این مجمع به‌صورت کشوری برگزار و این افراد از تمام استان‌های کشور در مجمع کشوری حضور پیدا می‌کنند و مسئول مجمع کشوری انتخاب می‌شود تا بتوانند اقدامات و فعالیت‌های جهادی خود را در کل کشور استمرار دهند.

جانشین بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: با توجه به فرمایش مسئول بسیج سازندگی کشور، گروه‌های جهادی پرچم‌داران فعالیت و خدمات‌رسانی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی و ادامه‌دهنده راه سردار شهیدسلیمانی خواهند بود.

وی بیان کرد: ما امروز در کشور بیش از 13 هزار گروه جهادی داریم که این گروه‌های جهادی به‌صورت گروه‌های محله‌محور، فعال، ویژه و تخصصی درحال انجام فعالیت هستند.

الله‌بداشتی تصریح کرد: در سیلی که ابتدای امسال در استان‌های مختلف کشور ازجمله گلستان، لرستان و خوزستان رخ داد و اکنون که در استان جنوبی کشور اتفاق افتاده، عزیزان جهادگر در نخستین ساعات حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بیش از 65 گروه جهادی تخصصی استان سیستان و بلوچستان با کمک مردم کشور مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده این استان هستند، گفت: این گروه‌های جهادی در گام نخست کالاهای اضطراری را به دست مردم می‌رسانند.

جانشین بسیج سازندگی کشور خاطرنشان کرد: جهادگران به کمک مردم آسیب‌دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان شتافتند؛ این گروه‌های جهادی مردم پایه هستند و برای کمک از ظرفیت مردم و دستگاه‌های همکار استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی راه‌های سیستان و بلوچستان درحال انجام است، اظهار کرد: برق نیز درحال وصل شدن است.

الله‌بداشتی افزود: گروه‌های تخصصی ما در حوزه پزشکی فعالیت خود را در این استان شروع کرده‌اند و درحال مداوای افراد حادثه‌دیده از سیل هستند.

وی عنوان کرد: گروه‌های جهادی برای اسکان موقت، چادرها را در اختیار مردم قرار دادند و در ادامه با کمک مردم خیر و نوع‌دوست کشورمان کانکس‌هایی که در اختیار بگیرد، به دست مردم می‌رسانیم.

جانشین بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه اقلام اضطراری از قبیل نان، آب، حبوبات و کنسروجات در اختیار مردم قرار گرفته است، بیان کرد: پتو، چادر و وسایل اضطراری دیگر مانند پلاستیک، وسایل کمک‌دهنده و البسه در اختیار عزیزان قرار گرفته و ما از ظرفیت مردم برای این کار استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: اِن‌شاءلله این مجمع نیز افراد توانمند و اثربخش اعزام خواهد کرد که هم ظرفیت علمی، فکری، پژوهشی، اجرایی و عملیاتی را برای برنامه‌های سال آتی داشته باشند و هم آمادگی در این‌گونه حوادث طبیعی و کمک به رفع محرومیت اقتصادی، مذهبی و آموزشی برای مناطق محروم را کسب کنند.

شناسه خبر 16511