شناسه خبر:17372
1398/11/23 23:26:51
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نحوه مدیریت مجموعه صنعت برق بطوری بود که وابستگی به خارج از کشور کمتر شد.

به گزارش سپهرغرب به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، محمدمهدی شهیدی در مراسم جشن انقلاب که در سالن جلسات این شرکت برگزار شد، ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، استقلال کشور در ارکان و حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره بود.

وی با اشاره به استقلال در حوزه صنعت برق به‌ویژه در بخش توزیع، افزود: صنعت برق کشور طی 41 سال گذشته ازنظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته‌است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: جمعیت در این مدت 2.3 برابر افزایش یافته، درحالی‌که ظرفیت نیروگاهی ما در اوایل انقلاب هفت هزار مگاوات بود، اما اکنون به 83 هزار مگاوات افزایش یافته و رشد 12 برابری داشته‌است.

شهیدی با اشاره به اینکه هفت هزار مشترک برق استان در حال حاضر به 738 هزار مشترک رسیده و پیک بار استان نیز از 50 مگاوات به 700 مگاوات رسیده‌است، یادآوری کرد: در بخش مشترکان، عمده مصارف در بدو انقلاب در بخش خانگی بود و صنعتی و کشاورزی درصد کمی را شامل می‌شد، اما در حال حاضر با 30 درصد کاهش مصرف در بخش خانگی روبه‌رو هستیم که نشان از رشد در دیگر بخش‌ها دارد.

وی با اشاره به دیگر بخش‌ها، ادامه داد: تلفات ما در50 مگاوات 24 درصد بود که امروز با 700 مگاوات پیک به 10.5 درصد رسیده و نشان‌دهنده اقدامات شاخص در بخش کاهش تلفات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی در صنعت برق خودباوری بود، تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مجموعه صنعت برق به نحوی مدیریت شد که وابستگی به خارج از کشور کمتر شد.

شهیدی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی طراحی و اتصال قطعات پست‌ها توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شد، ابراز کرد: با همت و اتکا به درون از سال 70 تا 75 این مهم به بخش داخلی و نیروهای متخصص داخلی واگذار شد و امروز در بخش انتقال و فوق توزیع بومی کار می‌شود.

وی گفت: یکی از شاخص‌های عملکرد کیفی شرکت‌ها انرژی توزیع نشده است که بعد از انقلاب اسلامی این شاخص به‌صورت مستمر شکل نزولی یافته و کاهش خاموشی را داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه شاخص این بخش امروز 1.5 درصد است، اذعان کرد: امید است باجدیت همکاران در بخش بهره‌برداری و مهندسی به کمتر از یک درصد برسد که در برنامه راهبردی شرکت هم مدنظر است.

در پایان این مراسم، کریم مطهری از جانبازان دفاع مقدس و راوی کتاب هفتاد و دومین غواص به روایتگری پرداخت.

شناسه خبر 17372