شناسه خبر:17476
1398/11/27 09:19:47
علی زاده پاشائیان، کاندیدای انتخابات مجلس یازدهم:

برای خدمت به مردم آمده‌ام و نگاه انتقادی به دولت دارم

سپهرغرب، گروه خبر: در راستای معرفی کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی این‌بار پای صحبت‌های علی‌ زاده پاشائیان، کارشناس ارشد مدیریت آموزشی با سابقه 30 ساله خدمت در آموزش‌وپرورش و تدریس و حضور در مباحث اجتماعی سیاسی محافل مختلف سیاسی فرهنگی نشستیم:

      درصورت راه‌یابی به مجلس علاقه‌مند به فعالیت در کدام کمیسیون هستید؟

ترجیح می‌دهم در حوزه آموزشی ورود کنم، چراکه دغدغه همه ما و خانواده‌ها بحث آموزش بوده و پایه و اساس پیشرفت و توسعه هر کشوری وابسته به آموزش درست و صحیحی در کنار پرورش است.

     مهم‌ترین مشکل و دغدغه کشور چیست؟

بحث اقتصاد مهم‌ترین مشکل و دغدغه کنونی کشور و مردم است؛ بهترین برنامه برای رفع این دغدغه آن است که مسئولان در تصمیمات کلان کشوری با مردم روشن‌تر باشند، هرچه مسئولان در اتاق شیشه‌ای‌تر قرار بگیرند، ایجاد شبهه در جامعه نمی‌شود.

قانون «از کجا آورده‌ای» متأسفانه مسکوت ماند، اما باید هر وزیر، نماینده و مسئولی قبل و بعد از ورود به مسئولیت وضعیت مالی خود را شفاف کند.

     جایگاه مجلس در مقابله با تبعیض، فقر و فساد کجاست و شما چه برنامه‌ای در این خصوص دارید؟

با نیازسنجی و آسیب‌شناسی در جامعه، نقش و جایگاه مجلس مشخص‌تر می‌شود، اکنون با توجه به معضلات جامعه اگر مجلس کار خود را با حضور افراد مؤمن، خردمند و آگاه به‌خوبی انجام دهد، می‌تواند پُلی برای مطالبات مردم از نظام و بسیار مؤثر باشد.

در حوزه کلان کشوری قطعاً پس از ورود به مجلس، تمام تلاشم بر این خواهد بود تا از حداکثر توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها برای بهبود وضعیت حوزه انتخابی خود استفاده کرده و نیتم خدمت صادقانه است.

     خود را به کدام‌یک از جریانات سیاسی کشور نزدیک می‌بینید؟

باید اظهار تأسف کرد که بحث احزاب طی 41 سال انقلاب آن‌طور که تعریف شده، نیست و مشکل زیادی داشتیم؛ بحث حزب‌گرایی لوث شده و با توجه به بیانات رهبری دیگر بحث چپ و راستی نیست، بلکه خدمت به محرومان و رشد و توسعه کشور به‌صورت انقلابی است.

مستقل در این عرصه ورود کرده‌ام و بیشترین نگاهم خدمت به مردم است.

     نسبت شما با دولت کنونی چگونه است؟

با توجه به اینکه دولت تاکنون به شعارهای خود عمل نکرده، به‌عنوان منتقد به آن نگاه می‌کنم؛ در بدنه دولت نیز به‌ویژه برخی از مسئولان از مرزهای قرمز عبور کرده و سبب رشد بیشتر اشرافی‌گری در جامعه شده‌اند.

     بزرگ‌ترین چالش و معضل شهر همدان از دیدگاه شما چیست؟

در همدان هم همچون سایر استان‌ها طایفه‌گرایی یکی از معضلات است و در برخی از نهادها و دستگاه‌ها بخشی از یک طایفه و روستا حضور دارند و قوانین را دور می‌زنند.

دولتی‌ها برای بحث‌های مختلف ازجمله گردشگری یک نظر دارند و حاکمیان نظر دیگری و باهم همخوانی ندارند و این معضل دیگری است.

بهترین برنامه برای رفع این معضلات بررسی مجدد اقدامات، انتخاب برترین آن‌ها، استفاده از نظر نخبگان برای آسیب‌سنجی و اقدام مناسب است.

     راهکار شما برای رفع معضل بیکاری در همدان چیست؟

یکی از دلایل ورود بنده این موضوع بود و باید با همکاری و همراهی همه ارگان‌ها تصمیمات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و اشتغال داشته باشیم؛ برای کاهش فاصله طبقاتی باید تلاش کرد و نمایندگان برای کسب اعتبارات استانی و ملی و توزیع متناسب تلاش کنند.

کاهش حضور و دخالت دولت در بحث اقتصاد مردم از موضوعات مهمی است که باید دنبال شود.

     چه برنامه‌هایی در حوزه جوانان دارید؟

نیاز به تکرار برنامه‌ها نیست، ازجمله ازدواج جوانان که این امر نیازمند اشتغال است؛ اما در همدان افراد دارای توان و تخصص جایگاه خود را پیدا نمی‌کنند، علاوه‌بر اجرای برنامه‌های اقتصادی، باید فرهنگ‌سازی نیز در این حوزه صورت گیرد.

     چرا خود را نسبت به سایر کاندیداها برای حضور در این عرصه اصلح می‌دانید؟

خدمت صادقانه شعار بنده است و توانایی، صداقت، تجربه و شجاعت را در خود دیده‌ام و اگر در مجلس حضور پیدا کنم، از نمایندگان فعال و پیگیر مطالبات مردم خواهم بود.

     و اما سخن آخر شما با مردم؟

مردم با انتخاب خود انتظار از نماینده دارند و بنده درصورت ورود به مجلس صادقانه در خدمت مردم خواهم بود.

شناسه خبر 17476