شناسه خبر:17809
1398/12/6 08:29:14

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عمرانی فرمانداری نهاوند گفت: بازدید میدانی از مناطق حساس و حادثه‌خیز این شهرستان در دستور کار بخشداران قرار گیرد.

ولی‌الله سیاوش در ستاد مدیریت بحران نهاوند با اشاره به لزوم آمادگی برای جاری شدن سیل احتمالی ناشی از بارش باران طی روز‌های آتی، اظهار کرد: با پیش‌بینی‌ صورت گرفته، بیشترین بارش در شهرهای جنوبی استان اتفاق می‌افتد که همین مسءله می‌تواند موجب ایجاد سیل شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسؤول به‌ویژه شهرداری‌ها، بخشداران و دهیاران باید با برنامه‌ریزی، بحران احتمالی را به بهترین شکل مدیریت کنند، افزود: شهرداران هر شهر به نمایندگی از فرمانداری، مدیریت بحران شهرهای مربوطه را عهده‌دار هستند.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها باید تا قبل از آغاز بارندگی، جداول و معابر شهری را پاک‌سازی و لایروبی کرده و وسایل و تجهیزات خود را آماده کنند.

وی ابراز کرد: در سطح روستاها نیز لازم است دهیاران با همکاری بخشداری‌ها و امور آب، وضعیت آبراهه‌ها و رودخانه‌ها را بررسی و در صورت داشتن مشکل، نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

سیاوش با اشاره به بارش‌های ابتدای سال جاری، ادامه داد: در سیل فروردین‌ماه، نهاوند بیشترین خسارت را داشت و به همین دلیل بیشترین میزان اعتبار جهت جبران خسارت‌های وارده توسط بنیاد مسکن شهرستان جذب شد.

این مقام مسؤول اذعان کرد: به‌منظور راستی‌آزمایی میزان خسارات وارده، هیئت‌های بازدیدکننده از استان و کشور به نهاوند آمدند و مناطق خسارت‌دیده را بازرسی کردند که پس از آن سهم اعتبارات سایر شهرستان‌ها که نتوانسته بودند جذب کنند به نهاوند اختصاص یافت.

معاون عمرانی فرمانداری نهاوند با بیان اینکه از امروز تا پایان بارش‌ها مرخصی تمام عوامل اجرایی لغو می‌شود از مدیریت امور برق درخواست کرد ‌که آمادگی‌های لازم را برای حوادث احتمالی داشته باشند و آموزش‌وپرورش نیز نظارت لازم را بر فضاهای آموزشی زیرمجموعه خود اعمال کند تا خساراتی متوجه این اماکن نشود.

در این جلسه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند نیز گفت: در سیل فروردین‌ماه سال جاری به مساکن روستایی و شهری بین 10 تا صد درصد خسارت وارد آمد.

علیرضا نثاری اضافه کرد: به‌منظور تعیین خسارات وارده به مساکن شهرستان، 10 هزار و 350 واحد مسکونی مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد پنج هزار و 318 واحد خسارت‌دیده شناسایی شد.

وی یادآوری کرد: از مجموع واحدهای آسیب‌دیده، دو هزار و 401 واحد احداثی، یک‌ هزار و 76 واحد معیشتی و یک‌ هزار و 541 واحد نیز تعمیراتی تشخیص داده شدند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان نهاوند افزود: به‌منظور جبران آسیب‌های ناشی از سیل، 218 میلیارد تومان جذب شد که 162 میلیارد آن در قالب تسهیلات کم‌بهره و 56 میلیارد تومان به‌صورت بلاعوض بوده‌است.

نثاری خاطرنشان کرد: همچنین به هر واحد مسکونی، 160 کیسه سیمان اهدایی از سوی مقام معظم رهبری داده شد که درمجموع 314 هزار کیسه سیمان تحویل خسارت‌دیدگان شده‌است.

شناسه خبر 17809