شناسه خبر:17820
1398/12/6 09:32:47
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: آزمایش 750 مورد مشکوک به کرونا در کرمانشاه منفی بوده است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه کُشندگی کرونا از آنفلوآنزا کمتر است، گفت: برخلاف ضریب سرایت بالای این ویروس، اما میزان کُشندگی آن 2.1 درصد بوده که از میزان مرگ‌ومیر آنفلوآنزا که چهار تا پنج درصد بود، کمتر است.

ابراهیم شکیبا روز یکشنبه گذشته با بیان اینکه نگرانی برای کرونا تاحدودی طبیعی است اما نباید اجازه بدهیم این نگرانی زیاد شود، افزود: مهم‌ترین نکته درباره ویروس کرونا ضریب سرایت بالای آن نسبت به برخی دیگر از ویروس‌ها است.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه اضافه کرد: البته این ویروس هرروز چهره متفاوتی را از خود نشان می‌دهد و ممکن است این موارد تغییراتی داشته باشد.

شکیبا با بیان اینکه کرونا در افراد معمولی و جوانان خطر چندانی ندارد، اظهار کرد: افراد جوانی که مشکل زمینه‌ای ندارند، درصورت ابتلا به کرونا با چند روز استراحت خوب می‌شوند.

وی مهم‌ترین نکته درباره کرونا را پیشگیری از این ویروس به‌خصوص با شست‌وشوی مکرر دست‌ها دانست و عنوان کرد: کرونا تا 6 روز بر روی سطوح زنده می‌ماند و انتقال آن از این طریق بسیار قابل توجه است.

      ماسک برای افراد عادی توصیه نمی‌شود

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه درباره تأثیر استفاده از ماسک برای مقابله با کرونا نیز تأکید کرد: استفاده از ماسک برای مردم عادی توصیه نمی‌شود و حتی خود ماسک می‌تواند منجر به ایجاد عفونت و آلودگی شود.

شکیبا از اقدامات خوبی که در استان برای مقابله با کرونا به‌خصوص در مرزها انجام شده نیز یاد کرد و افزود: مبادی ورودی و خروجی با جدیت کنترل می‌شود. به‌علاوه تردد افراد خارجی در استان خصوصاً چینی‌ها را به‌طور کامل رصد می‌کنیم.

وی همکاری بیشتر دستگاه‌ها برای مقابله با کرونا را نیز ضروری خواند و گفت: در برخی مراکز پُرخطر مانند مراکز نگهداری سالمندان، زندان‌ها و غیره باید تدابیر بهداشتی بیشتر دیده شود.

شکیبا خواستار وجود صابون مایع به اندازه کافی در مدارس شد و افزود: در کنار این موارد باید به مباحث آموزشی نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به آموزش‌های متعددی که تاکنون ارائه شده، گفت: یکی از گروه‌های پُرخطر کولبران هستند که برای آن‌ها نیز آموزش‌های ویژه درنظر گرفته شده است.

      بستری شدن پنج نفر مشکوک به کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: تاکنون از 750 بیمار دارای علائم کرونا، آزمایش به‌عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کروناویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش‌های آنان هستیم.

محمود‌رضا مرادی اظهار کرد: بیمارستان گلستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا درنظر گرفته شده است.

وی از آمادگی بیمارستانی استان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: 10 درصد ظرفیت تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نظامی استان به‌منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تاکنون از 750 بیمار دارای علائم کرونا آزمایش به‌عمل آمده که هیچ‌کدام مبتلا به کروناویروس نبودند؛ پنج فرد مشکوک نیز اکنون بستری هستند که منتشر جواب آزمایش‌های آنان هستیم.

مرادی گفت: 12 تخت آی‌سی‌یو، 50 تخت بستری، سه اتاق عمل، مستقل بودن از بیمارستان امام رضا (ع) و در دسترس بودن گروه‌های مختلف تخصصی پزشکی از جمله مزیت‌های بیمارستان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با بیان اینکه یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی خریداری شده است، گفت: این تجهیزات در روزهای آینده بین کارکنان توزیع خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مرکز پاسخگویی کرونا در کرمانشاه را راه‌اندازی و اعلام کرده با ایجاد این مرکز، کارشناسان بهداشتی از ساعت هشت صبح تا 12 شب آماده پاسخگویی به سؤالات همکاران و شهروندان درخصوص بیماری کرونا هستند.

شهروندان استان کرمانشاه می‌توانند با شماره 37266556 با این مرکز تماس بگیرند.

شناسه خبر 17820